fredag 21 juli 2017

The majestic Angkor Wat


I onsdags besökte jag templet Angkor Wat. Fotonörd som jag är ville jag vara på plats tidigt och fått höra att templet öppnar vid åtta på morgonen. Dessutom är det flera grader svalare på morgonen och tidiga förmiddagen, vilket innebär att man kan vandra runt i lugnare takt men längre och därmed hinna se och uppleva mer. Jag, Carl - tillika fotonörd och dessutom den ende på denna resa med en riktig systemkamera - och Pontus åkte från vårt hotell i Siem Reap omkring halv åtta på morgonen. När vi kom fram var det redan en hel del människor där och jag fick veta att templet öppnar redan omkring kl 6 på morgonen. Därmed var det svårt att få bilder utan att andra turister fastnade på fotona men jag gjorde mitt bästa! Nedan ser ni resultatet (en del av bilderna är Called, de med mig är tagna av Calle eller Pontus). 
Det kändes riktigt, riktigt mäktigt att vandra runt i detta tempelområde. Idag är givietvis endast stenen kvar men jag försökte föreställa mig hur det såg ut i svunna tider, under dess glansdagar, med inredning och alla dåtida människor. 


// This past Wednesday I visited the temple of Angkor Wat. Being quite the amateur photographer I myself wanted to get an early start and had heard the temple area openes at eight o'clock in the morning. Me, Pontus and my brother Carl (an amateur photographer enthusiast like myself) took a tuktuk from Hotel Des Elefhantés at 07:30 in the morning. It's several degrees cooler in the morning and early on in the day, meaning not as sweaty and that you may walk around in a slow pace but still during a longer time without getting completely soaked. 
It turned out the temple area opened already around six o'clock in the morning meaning it was quite a lot of people at the sight already upon our arrival. Hence, it was hard getting photos without any other tourists accidentially photobombing  but we tried out best. Belowe is the result. 
It felt quite powerful wandering around these stone chaimbers and up to the high towers. I tried to imagine what it would have looked like back in it's heydays, with all the furniture, decorations and local residents wandering the halls of this majestic temple area. 
































































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar