måndag 1 januari 2018

How I spent my Christmas


Som ni säkert märkt har bloggen fått vila lite över julhelgerna. Jag tog ett par dagars paus från sociala medier helt och hållet under julen men nu är jag tillbaka även här på bloggen! 
Till att börja med tänkte jag berätta om hur jag firade julen. Bättre sent än aldrig, som man säger ;) 
Själva julafton spenderade jag tillsammans med min älskade Pontus hos min storasyster Sanna. Tillsammans med Sanna, hennes sambo Andreas och deras två små söner, med min lillasyster Frida och hennes pojkvän Harry och deras nyfödde lille son. Självklart var Roffe med och likaså min mamma. Dessutom kom Andreas föräldrar, brorsa och styvpappa dit så vi var ett ganska stort gäng! Det var den bästa julafton på år och dagar, att få vara tillsammans med (nästan!) hela min (kaotiska) familj som jag älskar så mycket! Jag kände mig liksom komplett och det var så himla mycket kärlek närvarande. Förstår om det låter knäppt men det kändes verkligen så! 
På juldagen chokladen vi hemma, Pontus och jag, och på annandagen var vi bjudna hem till Pontus föräldrar på julmiddag. Där vankades det sill till förrätt, hemmagjord underbart god kalkon till huvudrätt och supersmarrig glass till efterrätt. 
I vår familj brukar vi inte ge varandra några julklappar. Endast de små barnen får presenter, vi vuxna ger inte till varandra. Det är faktiskt väldigt skönt rycker jag. I år bestämde dessutom Pontus och jag att vi inte skulle ge varandra några presenter utan istället investera i en ny säng. Men, tror ni inte att min fina, älskade pojkvän och bästa vän trots det gav mig ett par superfina små diamantörhängen ibjulklapp. Alltså, så himla fint av dig, Pontus! Nu får jag tänka ut hur jag ska gottgöra dig... ;) 
I mellandagarna blev det alltså iallafall nytt sänginköp och vi väntar på leveransen hem. 
Det var min jul i kort, det! Hoppas ni alla hade ett fint firande och är nöjda med hur ni spenderade er jul. 


// As you might have noticed, I put the blog on pause for almost two weeks over the holidays. In fact, I took a few days social media detox the days leading up to Christmas Eve but now I'm back here on the blog as well. 
I thought I'd share with you how I spent my Christmas. You know what they say, better late than never ;) 
For my international readers I might tell you that here in Sweden, we celebrate Christmas on the 24th, e.g. Christmas Eve. So, on Christmas Eve, me and Pontus went to my older sister's, Sanna's, place for dinner. Together with Sanna's fianceé Andreas, their children (my nephwes), my mom, my little sister Frida and her boyfriend Harry and their newborn son, we all sat down to the table to feast! Also, Andreas parents, stepfather and brother joined us. Of course Mr. Puppy himself - Roffe - was attending too! We had delicious food and drinks and homemade dessert - cake and Rocky Road cookies.
On the 26th I went with Pontus to his parents place for dinner. We had turkey which was soooo delicious! I have turkey far to seldom! 
In my family we don't give each other gifts for Christmas, we only give the little children gifts. This year, me and Pontus also Agreed on not giving each other gifts, but instead invest the money that would be spent on gifts to buy ourselves a much needed new bed. But whaddya know - my beloved darling boyfriend and best friend went and bought me a pair of diamond studs earrings for Christmas gift anyway. Oh, Pontus my dear, you are too good to me. Now I'll have to figure out some way of making it up to you, honey... ;) 
I hope all of you had a marvelous Christmas spent with near and dear ones, surrounded by love! 



















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar