söndag 14 januari 2018

Cosy lunch at Wiener Caféet


Förra helgen var jag på ett av mina favvoställen när det kommer till fika här i Stockholm - Wiener Caféet. Det blev en toast Skagen till lunch och jag kan verkligen, verkligen rekommendera den, räkorna var helt ljuvliga! Älskar toast Skagen... Följt på det blev det ett wienerbröd och te. Jag dricker sällan te när jag fikar ute annars eftersom jag är en riktig kaffedrickare (började med kaffe redan som 8-åring på sommarkollo, något mina föräldrar inte var så förtjusta i, he he...) men alltid när jag går till Wiener Caféet dricker jag te! Deras röda te med havtorn och jordgubb är förtjusande, dessutom kan man be om påfyllning av varmt vatten så man kan sitta extra länge och sippra på sitt smaskiga te! Såklart är silverkannan som teet serveras i så bedårande också. 
Idag har jag varit på lunch hos min styvmamma ute i Gamla Enskede. Det bjöd på vegansk lasagne som var riktigt god! Jag är inne i en prova-på period då jag testar att vara vegetarian, så väldigt passande med denna lunch då min styvbror dessutom är vegan. 
Nu blir det till att hålla kvällen här hemma. Tror jag och Pontus ska titta på filmen "Now you see me" efter rekommendation av lillasyster och hennes kille. Har ni sett den? 
Hoppas att ni har haft en riktigt bra helg och känner er utvilade inför en ny vecka. Personligen längtar jag efter att få gå till min praktik imorrn! 


// Last weekend I went to one of my fave places when it comes to Swedish "fika" here in Stockholm - Wiener Caféet. 
I started with having a toast Skagen for lunch, which I can really recommend since the shrimps are truly fantastic. For dessert I had a Danish and a pot of tea. Funny thing is, I always drink coffee when I go anywhere else (I love coffee! I started to have coffee when I was 8 years old and at a summer camp - something my parents did not approve of when they found out, he he) but I always have tea at Wiener Caféet. Their tea is so delicious and I love the little silver pots the tea comes in. 
Today I've been to my stepmum's for lunch. We had vegan lasagna, really tasty. I'm in a try-out period right now - I try to eat only vegetarian food (and doing fairly well - only had a piece of meat once a week since I started in mid december) so a completly vegan lunch was great! My stepbrother is a vegan. 
Now it's about seven thirty here in Sweden and me and Pontus ate gonna watch a movie soon. We're thinking about "Now you see me" - have any of you guys seen that? My sister and her boyfriend recommended it.
I Hope you had a wonderful, fulfilling weekend and gained strenghts to take on the new week. I myself can't wait to go to work tomorrow! 








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar