måndag 16 oktober 2017

Suit up!

Det här inlägget innehåller adlinks // This post contains adlinks


Scroll down for a version in English

Något som jag länge velat införskaffa mig är en riktigt snygg kostym med perfekt passform och i mjukt material. En kostym är alltid en användbar outfit att ha i garderoben, även om du inte arbetar på kontor där klädkoden kräver att du bär kostym. Det går inte att förneka att en ser oerhört proper, "well put together" och professionell ut i kostym. I fredags var det tydligen den internationella kostymdagen, något som jag tyvärr missade då! 
Denna höst är power suiten en riktig trend på modescenen och kostymen dyker upp i allt fler färger, den mer vågade efter den andra. Det är inte längre en självklarhet att ens allra första kostym måste vara en svart sådan, eller ens en grå eller navyfärgad (onekligen har detta att göra med modekvinnans influence på branschen), något som passar mig som älskar färg utmärkt. 
Redan när jag först såg denna kostym från ett framstående skandinaviskt märke dyka upp i mitt flöde på instagram blev jag kär i färgen och hur snyggt den såg ut att sitta på kvinnan i bilden. Jag måste säga att bilderna jag sett på kostymen inte gör den rättvisa för den är så mycket finare i verkligheten. Både kavajen och byxorna har en superfin passform och sitter fenomenalt på, jag älskar dessutom att byxorna är höga i midjan. Materialet är extremt mjukt och skönt.  
Här valde jag att styla kostymen med en enkel vit linne tisha under och ett par platta kostymboots för en mer casual look men möjligheterna till styling känns nästan oändliga. Para ihop kostymen med ett par högklackade skor, bär en djupt urringad svart topp under och addera en paljettväska i kuvertmodell för en riktigt klösig partyoutfit. Eller bär den som en kostym ursprungligen är tänk - med en skjorta under och ett par snygga brogues till.    

Suit jacket - here (click) / Pants - here / T-shirt - Acne Studios / Boots - here 

// Something I've been wanting to invest in for a long time now is a really nice suit with a perfect fit and in a soft, comfortable material. A suit will always come in handy, it's a wardrobe staple-must have, even if you don't work at an office where a suit is dresscode. It' s undeniable that a suit will make you look very proper, professional and smart. 
This fall, the power suit is a big trend on the fashion stage aswell and the suit keeps on popping up in different, and sometimes very unexpected colorful varietys - one more daring than the previous one. Going for a black suit when buying ones first ever suit is no longer the obvious firsthand choice, neither is a suit in grey or navy blue. This phenomenon, undeniably influenced by the fashionable women, is something that suits (ha ha) me perfectly since I'm a big fan of adding color to my outfits. 
When I first laid eyes on this suit, scrolling through my instagram feed, from a well-known Scandinavian fashion house, I fell in love with the color aswell as the seemingly perfect fit of the suit. However, the photos makes the suit little justice since it's even more gorgeous up close.Both jacket and pants have a striking fit and the material is so soft and nice against the skin.
I chose to wear the suit with a plain white t-shirt in these photos but the possibilities for styling it seems almost endless. Pair it with a nice, slinky black top, high heels and sequined little black bag for a killer outfit on the town, or wear it as it was menat to be worn in the first place - with a nice shirt underneath paired with brogues. 








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar