måndag 21 augusti 2017

A pyjama aday keeps the doctor away


När pyjamas-trenden entrade modescenen tidigare i år fullkomligen skrattade jag - vem vill gå runt i en pyjamas hela dagen lång! Jag förkastade trenden helt och skakade oförstående på huvudet åt bilderna som dök upp i mitt instagramflöde, med fashionistas poserandes i pyjamas-set. 
Allt eftersom nya varianter av pyjamasar från olika märken och designers dök upp, den ena med det vackrare mönstret än den andra, i det silkigaste, blankaste materialen, började jag ifrågasätta min egen inställning till pyjamastrenden. 
När den blå-vitrandiga skjorta med tillhörande skärp från By Malene Birger dök upp sommarens rea, en skjorta jag haft ögonen på en tid och stylat på olika somriga vis i mitt huvud, slog jag till. När jag sedan ramlade över ett par blå byxor i samma serie och material, även denna gång på rea, slog jag till utan att först egentligen tänka att jag skulle styla de två plaggen tillsammans i samma outfit.
Nu är jag totalt omvänd vad gäller pyjamas-trenden! Jag fullkomligen älskar denna trend med dess oändliga stylingmöjligheter - för att inte tala om hur fantastiskt skönt det är att gå klädd i ett pyjamas-set hela dagen. Att känna det silkiga, svala materialet svepa mot ens bara hud och rysa av välbehag... burr, så underbart! 

Shirt, pants and bomber jacket - By Malene Birger / Shoes - Sandro Paris / Bag - Coach / Sunnies - old ones from the 70's / Bracelet - Hermés

// When the pyjama trend entred the fashion stage earlier this year I completely laughed at it - who the heck would like to walk around all day long in a pyjama! I thought to myself, imagining pictures of old red and white flanell pyjamas in my head. I shook my head at the pictures, scrolling through my instagram feed, of fashionistas in their pyjama outfits. 
But as time went on, more and more elegant styles of pyjamas showed up on the fashion scene from designers and fashionhouses, one in the more pretty pattern and flowing, silky material than the other, my attitude towards the pyjama trend slowly started to change.
I bought both the shirt and the pants I'm wearing in this post, but separately, on sale. By then, I did not think I would wear them together in the same outfit, but then I figured - why not? 
Now, I completely love the pyjama trend with it's infinite styling possibilities - not to mention how amazing it feels walking around in a pyjama all day long. The feel of that silk flowing freely around the skin... it's wonderful! 








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar