onsdag 3 maj 2017

The perfect pink blouse


Under en längre tid har jag varit på jakt efter en blus i den där perfekta rosa nyansen och med en klassisk stil. Rosa är en av mina favoritfärger och en välskräddad blus går aldrig ur tiden.
Butikerna och online-shopparna fullkomligen svämmar över av blusar i olika rosa nyanser för tillfället men ändå har jag inte lyckats finna det perfekta exemplaret. Då det för tillfället är väldigt trendigt och "inne" med volanger så är de flesta av blusarna jag sett prydda med just volanger. Nog för att volanger har sin charm men som skrivet är jag ute efter en blus man vill fortsätta använda efter att trenden med volanger klingat av eller man själv har tröttnat. 
Jag var nära på att ge upp tills jag för en vecka sedan äntligen fann vad jag letade efter. Svenska designern Rodebjer hade då sin sample sale här i Stockholm med utförsäljning av kollektionsprover och plagg från tidigare kollektioner. Jag har även tidigare gjort fina fynd på Rodebjers outlet och denna gång var inget undantag. Jag fick tag i en feminin blus med knytning i halsen, utan volanger, i skirt semitransparent tyg och den perfekta rosa nyansen "iced pink". 
I helgen passade jag på att inviga den under en dag i stan och fotade av min outfit i Kungsträdgården under körsbärsträden. Samma dag inveg jag även mina nuderosa pumps från Chloé för första gången denna säsong. Visst är det underbart när det äntligen blir så pass varmt och torrt ute att man kan ta på sig sina vårskor igen efter att fossingarna varit instängda i stövlar hela vintern! 

Blouse - Rodebjer / Pants - Zara / Shoes - Chloé 

// For some time now I've been on the hunt for that perfect blouse in the perfect shade of pink. The stores and online stores are filled with ruffled pink blouses, tops and shirts right now but my goal was to find a more classic, well-tailored blouse; one I would still like to wear after the ruffle trend gone out of style or I myself grew tired of it. 
And now the search is finally over. About a week ago I found that perfect pink blouse in a sheer, semi-transparent fabric during an outlet by Swedish clothing designer Rodebjer here in Stockholm. A very feminin styled blouse with a tie around the neck in that dreamy blush tone called "iced pink". 
I wore it for the very first time last weekend on a visit to the city and paired it with white wide leg trousers and my nude blush pink shoes from Chloé. I truly love when the weather gets warm enough and the streets dry enough to allow one to bring out the summer shoes after keeping those footsies sealed up in boots during a long winter! 









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar