söndag 7 maj 2017

Miniature golfin'


Ja, nu insåg jag precis efter att ha skrivit rubriken till detta inlägg att jag inte har en enda bild från dagens minigolfrunda! De bilder jag tog på plats var visst med instagram till insta stories, så ni får väl kika på mina stories på instagram om ni är nyfikna! --> @maylinns
Iallafall - som rubriken antyder var jag och Pontus och spelade lite minigolf idag - eller bangolf som det tydligen måste kallas nuförtiden. Efter att ha räknat samman poängen, som blev lika, och ett erkännande från Pontus om att han kaaaaan ha fuskat på några banor med antalet slag som krävdes och ett diffust argument om huruvida jag egentligen också fuskat (vi är oense om vad reglerna egentligen säger) enades vi i slutändan om att kalla det oavgjort. Lika barn leka bäst, huh? 
Vädret kunde ha varit något varmare, vi hade tur med att ha sol under första halvan av golfrundan. Jag fann en buske med blommor som jag matchade och i en hängmatta/kombinerad hängmatta och hammock låg en kissekatt och snusade. 
Imorgon måste jag försöka ta mig till en tandläkare på akuttid, usch. När jag var yngre hade jag tandställning och när den togs it satte tandläkaren in en smal "ståltråd" som limmades fast direkt på tänderna, för att se till att tänderna stannar kvar på rätt plats i munnen. Denna "räls" har nu lossnat från tre olika tänder i tre olika omgångar (den första skyller jag på segt påskgodis!) och ståltråden petar nu rätt in i tungan på mig. Vilket är mindre skönt. Så nu måste jag verkligen ta mig till en tandläkare. Inte för att jag direkt har tandläkarskräck som så men efter att ha haft tandställning i två år och behövt operera bort två visdomständer kan jag definitivt tänka mig roligare ställen att tillbringa min tid på än i en tandläkarstol. Oh, well, wish me luck! 
Er önskar jag en trevlig söndag kväll! 


// I realize now, as I wrote the headee for this post, that the only picture I have saved on my phone from today's miniature golfing is the one above - which isn't even a picture of the golf courses but rather of the view from the golf course. (Do you say golf course or you say the green? Not sure here, but anyhow...). The only pics I took while playing was the ones going directly to my Insta stories. I guess you have to look at them if you're interested in seeing more from today's game --> @maylinns on instagram.
The weather today could have been a bit better but at least we had sunshine on the first half of the course. A kitty was sleeping in a hammock by the entrance, looking very comfortable. I found a bush with flowers matching my outfit, haha. 
Tomorrow I have to go see a dentist, if I can get hold of an emergency dentist. I have this kind of braces left after they removed my real braces as a teenager. It's glued directly on the inside of the teeth, hence it does not show, and is supposed to help keep the teeth in it's corrected "new" position. Well, this braces has now come loose completely on three of my teeth on three different occassions (I blame the easter candy for at least the first one) and the metal is digging in to my tounge. Not very comfortable, to say the least. I can't say im afraid of going to the dentist but I can imagine better places to spend my time... oh, well, wish me luck! 
And I wish you a wonderful Sunday evening! 
















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar