onsdag 15 februari 2017

Mid-week update


Hej på er! Hur mår ni? :) 
Jag kom in med Roffe för en stund sedan, vi var ute på en längre promenad bort till Ängbybadet och Roffe slirade runt på isen. Han tycker ju det är så himla roligt med is och det är väldigt underhållande att titta på honom när han halkar runt. Isen är verkligen glasklar på sina ställen, helt fantastiskt vackert när man ser ner till botten. 
Vad skönt det är att det äntligen håller på att bli ljusare hörni! Fåglarna har börjat kvittra och det sjuder av aktivitet i skogen utanför vårt hus. Visst, det är en bit kvar till våren men med sådana underbara dagar som vi haft de senaste tre, fyra dagarna så orkar man nog allt härda ut nu när man fått en försmak av våren. 
I söndags var jag och Pontus på promenad och gick bort till Kaananbadet. Det finns en vacker gul villa där som huserar ett mysigt café så vi slog oss ner och njöt av varm choklad och delade en semla. Hundar är också välkomna in så igår tog jag med mig Roffe och promenerade bort till cafét för en lunch. Lille Roffe fick morötter och satt så lydigt still på sin egen stol vilket charmade dom andra gästerna. 
Hoppas ni hade en fin Alla Hjärtans Dag igår förresten! Dagen till ära fick Roffe bära ett rosa sidenband runt halsen och jag klädde mig i rött. Ni kanske inte firar Alla Hjärtans Dag? Personligen tycker jag det har blivit en alldeles för kommersiell dag med massa köphets och gåvor som ska visas upp och skrytas om i sociala medier nuförtiden. Samtidigt tycker jag att det är positivt att bejaka och uppmärksamma kärlek på alla sätt och vis i den värld vi idag lever i, så att ha en särskild dag för att påminna oss alla om att visa uppskattning och väna om sina älskade är ingen dum idé. Det behöver inte vara så att man måste ge varandra svindyra gåvor - att säga till någon att man älskar den eller göra något lite fint för en person kan räcka. Eller helt enkelt tänka på att bemöta alla människor med lite extra värme, kärlek och omtanke, även främlingar. 
Själv lagade jag middag till Pontus som jag överraskade honom med. Jag tycker inte om att laga mat och har väl aldrig lagat en romantisk middag till Pontus så det kändes som det var på tiden. Mitt sätt att visa honom lite extra hur mycket jag älskar honom och bryr mig om honom. 


// Hiya guys! How are we doing? :) Myself and I just came back home with Roffe, we've been on a walk to Ängbybadet, a tiny beach nearby. So much fun watching Roffe slipping around on the ice, he loves it to much! The ice is very clear at some places, you can see all the way down to the bottom of the ocean, too beautiful.
This Sunday me and Pontus went for a walk to one of the beaches nearby, Kaananbadet, where there is a big villa. It's housing a café so we snuck inside to warm up and have a bit to eat. Dogs are welcome inside aswell so yesterday I took Roffe with me there to enjoy some lunch. The chef served him carrots, he was too adorable sitting politely on his lil' butt on his own chair nibbling at pieces of carrots and charming all the other guests. 
I hope you had a nice Valentine's Day! I dressed in red and put a pink satin ribbon on Roffe in honour of the day. Maybe you don't celebrate Valentine's Day? Personally I don't like all the hysteria regarding expensive gifts the merchandise busyness is trying to sell in, it's become rather ridiculous. But to have a certain day to honour and celebrate love in all its different shapes, that I believe is a good idea especially considering today's world we live in. It doesn't have to evolve around giving expensive gifts, just do something nice for another person to show them that you love them and how much you care for them. Or just be extra kind to each and everyone you meet, strangers to. 














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar