lördag 18 februari 2017

Hues of blue and purple - pre spring feelings


God kväll i stugan! Idag har det ju varit strålande vackert väder och varmaste temperaturen hittills för säsongen i Stockholm. Det är riktiga vårkänslor i luften! Nu längtar man verkligen efter nättare kappor och mer färgglada plagg. 
Här är en outfit som jag och Pontus fotade idag i vårsolen. Den blålilavita jumpsuiten köpte jag i Kroatien i somras, den mörklila dräktjackan är från en äldre kollektion från Karen Millen. Till och med mina örhängen (från & Other Stories) har blå stenar och jag målade naglarna i blått och använder blå eyeliner. Japp, gick helt in i den blålila färgskalan. Och det är ju en underbar färgskala, får man säga.
Ikväll ska jag och Pontus ut och äta middag på en relativt nyöppnad restaurang i Sundbyberg. Vi firar Alla Hjärtans Dag lite grann, i efterhand, kan man säga. Imorgon åker vi eventuellt till Mall of Scandinavia för att gå på bio, tjaa, vi får se vad morgondagen innehåller.
Njut av er lördagskväll nu, det tänker jag göra! Xx

// Good evening guys! It's been a wonderful sunny day today here in Stockholm with the warmest temperature yet for the season. A premonition of spring and oh, how it makes one long towards the season of wearing lighter jackets and more colorful outfits.
Speaking of which, here is an outfit me and Pontus shot today. I went with the blue and lilac/purple color scheme. I adore those colors. 
The jumpsuit I bought in Croatia during a vacation last summer and the jacket is an old collection from Karen Millen. Even the earrings (from & Stories) have blue Stones, my nails are blue and I used blue eyeliner.
Tonight is date night for me and my beloved one, we're kinda' celebrating Valentine's Day. On the agenda is a restaurant visit to a fairly new opened Italian restaurant in Sundbyberg. So exciting trying out new restaurants! 
Enjoy your Saturday evening, I sure enough will! Xx 












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar