söndag 15 januari 2017

A Sunday well spent


Idag är det tulpanens dag, visste ni det? Hörde det för nån dag sedan, passade ju bra med tanke på att jag köpte en liten bukett med orangea tulpaner i tisdags redan. Tulpaner är sannerligen ett säkert vårtecken! Det och att semmelsäsongen drar igång. Jag älskar semlor, hi hi. 
Idag har jag äntligen känt mig så när som på frisk från min förkylning! Så Pontus och jag åkte till Mall of Scandinavia för att gå på bio. Blev en matiné, "Assassin's Creed" som hade premiär tidigare i veckan. Jag har faktiskt aldrig spelat det spelet själv men alltid varit nyfiken på vad spelet går ut på så blev sugen på att se filmen redan när jag hörde talas om att den skulle komma. När jag sedan såg att Michael Fassbender spelar huvudrollen blev jag ännu mer taggad, han är ju så snygg! 
Fick med mig en ny ansiktsmask från Lush och lite prover på serum och dylikt från en annan butik. Måste ta itu med min hy nu, den är verkligen knaster-torr och skriker efter fukt. Så nu har jag precis lagt en ansiktsmask och sitter i soffan och knaprar lite choklad. Snart ska vi se på "Skam" här hemma - har ni sett den norska succéserien? Vi började kolla i veckan och är helt fast, verkligen så himla bra! 
Med andra ord: en väldigt avkopplande, lugn söndag. 


// It's the Day of the tulip today, did you guys know? I heard about it a day ago or so. Funny, since I bought a bunch of tulips on Tuesday. I love tulips! And they are for sure a sign that spring is about to arrive. 
I finally felt better from my cold today - sooo much better - hence me and Pontus went to Mall of Scandinavia to go to the movies. We watched "Assassin's Creed" and I rather liked it. I never played the game, neither did Pontus, but I've seen scenes of the game and always been curious about it. When I heard they were making it in to a movie I knew I wanted to go watch it when it premiered. And when hearing that Michael Fassbender was gonna play the lead charachter I got even more excited - he's so handsome, I think! 
I picked up a new facial mask at Lush in the mall. Really need to take care of my skin now, it's just so dry and chappie. So, I'm currently sitting on the couch eating chocolates with a facial mask on and soon we're about to watch a serie called "Skam" ("Shame" if you translate it). It's been a huge succes, the Norwegian series - has anyone else been watching it? 
In other words: a tranquile, cosy Sunday. 

Wearing a new burgundy top from Karen Millen 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar