onsdag 19 oktober 2016

Not doing to great...


Hej på er, 
Ser att det varit en del aktivitet och besökare här på bloggen de senaste dagarna trots min frånvaro. Vill bara berätta att jag för tillfället inte mår alltför bra, något som pågått i ett par veckor. Har försökt hålla ångan uppe och göra grejer, posta bilder och inlägg, men jag är fruktansvärt trött och ganska ledsen. Ingenting känns riktigt roligt eller värt nått  just nu, mest av allt vill jag bara få vara ifred själv med mina tankar. Vilket inte alltid är bra, om det pågår för länge. 
Till mina vänner vill jag bara förklara och be om ursäkt varför jag inte hör av mig eller tar kontakt. När man mår dåligt är det oerhört svårt att dels bry sig om någon annan men också att på riktigt kunna intressera sig för annat och ta tag i saker. Jag orkar verkligen inte ens smsa mina vänner eller så kan det ta flera dagar innan ni får svar från mig. Det är inte ointresse eller nonchalans eller att jag inte bryr mig, det är helt enkelt att jag är för utmattad eller mår för dåligt just den dagen. Just nu orkar jag bara fokusera på en sak åt gången. Men det är verkligen guld värt när ni hör av er och vill planera in en träff med mig, jag uppskattar verkligen det, jätte mycket! 
Den här veckan ska jag träffa min pappa och hans tjej för att äta middag och planera resan till Kambodja. En resa jag var väldigt exalterad över när dom berättade att dom ville ta oss med på den. Nu känns det mest som att den är sååå långt bort så jag kan inte glädjas än och det känns nästan jobbigt bara att behöva gå på en middag och vara social. Men jag måste göra grejer, jag behöver det och vet att det är bra för mig. Jag kan inte stänga in mig och avskärma mig från världen. 
På söndag ska jag träffa en tjejkompis, något jag ser fram emot. Hon är min äldsta vän, vi har känt varandra sedan sex års ålder och hon har gått igenom så mycket skit i sitt liv och vi har gått igenom skit tillsammans så jag vet att hon kan relatera till mitt mående och att jag kan vara ärlig med henne <3 Så det ska bli skönt att äntligen träffa henne, är så tacksam för att hon hörde av sig och frågade om vi kunde ses! 
I helgen var jag och Pontus valpvakt till Roffe som bodde över hos oss under två dygn. Som jag älskar den där lilla hunden, han är ett riktigt glädjeknippe som gör mig glad och det är skönt att känna sig behövd. Längtar alltid efter honom. 
De senaste dagarna har jag läst mycket ur Michaela Forni's bok "Jag är inte perfekt, tyvärr" och den skänker faktiskt mycket tröst samtidigt som den sätter igång mycket tankeverksamhet hos mig. Kan verkligen varmt rekommendera den till er som lider av ångest, psykisk ohälsa, känner krav från samhället om att prestera, göra karriär och bli framgångsrik och vara perfekt eller som jag, gått in i väggen och lider av utmattningsdepression.
Tills vi hörs nästa gång (när det nu blir) - ta hand om er och ta hand om varandra! 


// Hi guys,
I noticed there has been some activity here on the blog during the past week or so despite my absence here. Just wanted to let you know that I'm not doing to great right now, something that has been going on for a couple of weeks and gotten worse over the past few days or so. I mean, I'm okay and everything, no worries. Just need some time on my own, to think and regain my energy. Been trying to keep my steam going and mood up but was only able to do so for a period of time. Then I krasched a bit, but I'll get back on my feet soon enough. Just really want to be on my own for now, although I know it's not good for me to be so for more than a short period. I can't isolate myself from the world and shut everyone out, somehow it feels easier writing it out here on the blog than explaining it face-to-face to friends and family. For now I am only able to focus on one thing at a time, I feel exhausted, completely drained out of energy. 
This weekend I'm meeting up with my dad and his girlfriend over dinner and to plan our up-coming travel to Cambodia next year. And on Sunday I'm meeting up with my oldest friend, that I am looking forward to! So glad she contacted me and wanted to meet up. 
During the past weekend me and Pontus had Roffe over for two days. I love that puppy <3 He is a bundle of pure happiness and it's nice to feel needed. 
Til' next time you hear from me (when that might be) - take care of yourself and of each other <3 




1 kommentar: