onsdag 5 oktober 2016

Acne Archive, Whyred Selected and The Muffin Bakery


Min dag började med att jag åkte till ett närvårdslaboratorium för att lämna blodprover. Var tvungen att vara fastande i 12 timmar, blä. Det gick dock bra men när jag kom hem rev jag loss bomullsplåstret som satt över stället där blodproverna tagits i armvecket och det började direkt rinna ut blod igen! Fy, jag tål verkligen inte att se mitt blod rinna på det viset, höll på att svimma, det susade i öronen och allt. På med nytt plåster och ligga ner så gick det dock bra. 
På vägen hem från labbet smet jag in på en matbutik. Det är nämligen så att jag de senaste veckorna varit på jakt efter särskilda strumpbyxor från Whyred's samarbete med Pierre Robert men inte kunnat hitta dom nånstans trots att dom enligt reklamen ska säljas i livsmedelsbutikerna. Till min stora lycka hittade jag dom nu äntligen imorse, yay! Det blev två par och ett par hipsters också. Helt ärligt? Skönaste strumpbyxorna och trosorna jag någonsin haft på mig!! Skämtar inte, dom är verkligen helt underbara och sitter som dom ska. Kan varmt rekommenderas! Sen är dom ju supersnygga också, bar dom redan idag när jag åkte in till stan för att möta upp mamma. 
På väg in till stan gjorde jag ett stopp i Sankt Eriksplan. Vet ni att det ligger en Acne Studios outlet där? :) Jag visste det, var där en gång för flera år sen. Acne Archieve heter den, säljer plagg från tidigare säsonger, provplagg och one of a kind-plagg till minst 40% rabatt. Sååå mycket fint hade dom! Jag hittade äntligen en vit polotröja, som jag letat, så den fick följa med hem! Provade och blev kär i en stickad rötvit polokofta också men lämnade den i affären. 
Efter det mötte jag upp min mamma i stan och vi gick till Whyred Selected. Det är Whyred's outletbutik! Den ligger på Drottninggatan 94, även där finns det riktigt fina grejer från tidigare kollektioner till rabatterade priser. Riktigt välordnad, prydlig butik, också med riktigt mycket fint. Idag blev det ett par jeans som följde med hem tillsammans med ett par grå leggings i merinoull - sååå mjuka och sköna, perfekta till höst och vinter! Är riktigt nöjd med kapen jag gjorde idag! 
Sedan gick mamma och jag till Muffin Bakery och fikade innan mamma åkte hem. Själv fortsatte jag in på Weekday där jag fyndade ännu ett plagg: en croppad, oversized stickad tröja, skönaste och mjukaste ever. Vill bo i den. 
På mig idag bar jag den grå klänningen från Acne som jag fyndade på bloppisen i helgen, en stickad kofta från Boomerang (gammal), strumpbyxorna från WhyredXPierreRobert, kappa från Filippa K, stövlar från Rizzo, väska från LV, solglasögon från RayBan och kashmirsjal inköpt utomlands. 


// Today I finally found the stockings I been looking for several weeks! It's from the collaboration between Pierre Robert and Swedish designer brand Whyred and I think they are so gorgeous! I actually bought two different pairs of stockings and a pair of hipsters. My opinion? The most comfortable freakin' stockings and undies I ever wore! Seriously, they are great and extremely soft. They fit perfectly and stay in place. I totally recommend these! Naturally I had to wear them when heading in to town later today, to meet up my mum. 
On my way to the city I made a detour and got of the train at station Sankt Eriksplan. Do you guys know there is an Acne Studios outlet in Stockholm? :) I did, went there some years ago. They carry previous collections from Acne Studios and always have at least 40% discount. I finally found a thin white polo top! Also tried on a knitted red and white polo sweater but left it at the store. 
Then I met up my mum in the city and we went to Whyred Selected. This is Whyred's outlet, a very wellsorted, organized outlet boutique, carrying previous collections from Whyred at discount prices. Today I I found a pair of nice looking jeans that fit me perfectly and a pair of thicker stockings made out of merino wool, perfect for the cold weather. 
After that me and mum went to the Muffin Bakery to eat something sweet. Mmm, their muffins are delicious. We had the one with pear, strawberry jam and cinnamon. When we finished mum went home while I went on to Weekday where I made another bargain: a soft, cozy oversized knitted sweater. I want to live in that sweater. I'll show it to you later on :) 
Today I wore my gorgeous coat from Filippa K together with the new grey dress from Acne Studios I bought at the flea market last weekend. And of course my new stockings from Whyred and Pierre Robert. 














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar