måndag 5 september 2016

Brunchin' @ Strandvägen 1


Igår mötte jag upp en av mina bästa vänner för lite kvalitetstid. Vi gick till ett ställe jag velat besöka hela sommaren och som jag hört mycket gott om, nämligen Strandvägen 1. Ja, restaurangen heter så! Adressen är också densamma som restaurangens namn. 
Det var supermysigt att sitta utomhus i deras inglasade kur och titta på utsikten över vattnet, alla snygga bilar och elegant klädda människor som promenerade förbi. 
Jag kom på att jag glömt äta lunch (minnet är ju verkligen inte vad det brukade vara, ytterligare en konsekvens av min utmattningsdepression) så vad som skulle ha varit en kopp kaffe övergick till sen brunch för min del. Beställde in american pancakes - älskar det! - som var riktigt goda! Inte för tjocka och fluffiga så man blir proppmätt utan exakt rätt tjocklek och med massa goda bär och maplesyrup. Mmm, yum! 
Efter vi (läs: jag) ätit klart och pratat färdigt skulle Karro iväg och träna, själv gick jag och fotade lite och sen upp till NK där jag gjorde ett dumt köp. Eller rättare sagt två stycken. Väldigt ogenomtänkt, en konsekvens av att jag inte kan hantera stress (pga utmattningen). Får se om jag behåller dom eller inte, dom har ju stått på min önskelista ett tag... 
Förresten, har ni några synpunkter angående hur jag redigerar bilderna som kommer upp här på bloggen? Provar mig fram och experimenterar lite just nu. Tycker det är sjukt kul att redigera bilder: att framhäva, tona ned, förstärka... Det kan liksom bli en helt annan bild, från att ha varit en medelmåttig bild med dålig ljussättning kan den istället bli jättefin och strålande! På första, andra, femte och sedan sista bilden har jag använt mig av ett filter som gör bilden lite dimmigare liksom. Använder appen VSCO Cam för att redigera bilderna. Bra, bättre eller dåligt? Om ni har en minut över och har någon feedback skulle jag bli glad över era kommentarer, man kan kommentera som "anonym" så slipper man skapa ett konto, men skulle bli väldigt glad om ni ville skriva under i kommentaren med ert namn :) 
Apropå strålande så är det just en sådan vecka jag önskar er! Ha det fint och ta hand om er själva! 


// Yesterday I met up one of my best friends for some qualitytime and catching up. We went to a place I wanted to try out the whole summer, Strandvägen 1. Yes, that's the name of the restaurant. And the adress is the same as the name of the restaurant! 
I had their american pancakes - love me those! - and they were so delish! Perfectly fluffy, not to much but just enough, served with fresh berries and maplesyrup, yummie! 
Then Karro went to the gym and I walked back towards NK, snapping a few photos of the Royal Theater here in Stockholm. It's such a magnificent building! 
At NK I made a stupid buy, or two of them actually, I didn't think it through and got stressed which these days mean I make rashed decisions due to the fact that I can't handle stress because of my brunt-out syndrome. Let's see if I decide on keeping them both or at least one of them, they've been on my "wanties"-lust for quiet some time... 
Oh, I would like your opinion on how I edit my photos I post here on the blog! I started using a new filter (edit my photos in VSCO Cam app) and I applied the filter to the first, second, fifth and last photo. If you do have any opinions and a minute to spare I'd be glad if you left a comment :) You may choose "anonymous" when you comment, that way you don't have to set up an account in Google, but I'd be happy if you signed with your name in the comment :) 
Well, I hope you all have a nice week! Take care and be safe, xo xo. 









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar