måndag 22 augusti 2016

New on the blog and on today's agenda


Som ni kanske har sett har det skett lite förändringar här på bloggen sedan igår. Det mest uppenbara är en ny header, nämligen bilden ovan. Jag har även lagt till en sidebar med "Featured post" där jag lagt upp inlägget om psykisk ohälsa, det inlägg jag publicerade här på bloggen för en vecka sedan, så att det dels ska vara lätt att hitta men så att ni som läser min blogg inte ska glömma hur jag mår och har det i grund och botten. Har ju glömt säga att om ni vill så får ni ju självklart gärna dela det inlägget.
Sedan har jag även lagt till flera olika kategorier i en sidebar (kolumnen till vänster här på bloggen). Om ni är intresserade av att endast läsa vissa typer av inlägg på min blogg kommer ni nu enkelt att kunna klicka er in på den kategorin, exempelvis "Travel" här till vänster, så får ni endast upp inlägg som handlar om mina resor och rese-tips! Vissa kategorier går lite hand i hand, somliga av mina inlägg kommer vara markerade med etiketter som faller under flera olika kategorier, exempelvis under både "Travel" och "Style and outfits" så ni inte tror jag markerat ett inlägg fel. Man kan alltid se vilka kategorier ett inlägg är taggat med genom att scrolla längst ner i inlägget, där står det "etiketter" följt av vilken kategori inlägget är publicerat i. 
Utöver detta har jag även kopplat mitt instagram-konto till bloggen, visas också som en sidebar i kolumnen till vänster. Den verkar dock inte uppdatera riktigt, hm, får se om jag lyckas lösa det senare, kanske måste uppdateras manuellt... Funderar även på att lägga till ett element under namnet "Photography" längst ner på bloggen, efter alla inlägg, där jag kan lägga upp mina favoritfotografier som jag själv tagit och editerat (alltså inte bilder på mig, utan bilder tagna av mig). 

Annars då? Jag vaknade imorse och mådde rent ut sagt piss. Har sovit jättedåligt inatt, varit väldigt orolig, vaknade med huvudvärk och en mardröm som vägrade släppa taget. Drömde att Pontus och jag av någon anledning var inlagda på ett mentalsjukhus, han gjorde slut med mig och jag fick en sammanbrott och slog sönder vartenda fönster i byggnaden, rosenrasande. Vaknade och var sååååå ledsen. Även om jag visste att det bara var en dröm så kunde jag inte sluta tänka på hur mitt liv skulle se ut utan min älskade Pontus, vilket gjorde mig riktigt nedstämd. Åt frukost, var tvungen att ringa och ställa in min tid hos psykologen för jag var så fruktansvärt trött. La mig och sov ett par timmar, vaknade till solsken, satte mig på balkongen och halvsov en timme i solen. 
Nu mår jag mycket bättre! Var upp till vårt lokala centrum, handlade och hämtade ut ett efterlängtat paket! Hade sån tur att sms:et från DHL om att mitt paket fanns att hämta tvärs över gatan kom när jag var inne i matbutiken. Ibland ni, ska man ha tur! Ni får se en liten sneak-peek på det här nedan, kan ni gissa var det kommer ifrån och vad det är? ;) Senare idag ska jag väl laga lite mat, funderar också på att ge mig ut i skogen och plocka blåbär, eller i alla fall ta en promenad. Det verkar som att min önskan om en veckas sommarvärme och sol slagit in! Ingen kunde vara gladare än jag! 
Tänkte också att jag skulle göra två små mini-guider över resan i Pula, Kroatien, och Venedig, Italien, som jag publicerar här på bloggen antingen senare idag eller imorgon. Skulle ni gilla det? Saker som vart man ska bo, var det är bäst att äta, saker att se, shoppa osv? Haha, om inte annat än för mitt eget minnes skull kommer jag göra dessa guider i alla fall - vill ju så gärna tillbaka till Venedig och även till Kroatien, men då kanske till Dubrovnik nästa gång. 
Men nu - lunch! På dagens meny står havregrynsgröt med banan, färska hallon och sockerfri och kalorifri sirap, toppat med kanel - mums! 


// As you might have noticed there has been some changes and updates on my blog since last night. The one most noticable is of course the new header on my blog, the same picture as used in this blogpost. I've also linked my instagram account to my blog as a sidebar in the column to the left. It does however not seem to update properly, I have to see what I can do to fix that... 
I added different tags as "Categories", also a sidebar element in the column to the left. This is to make it easier for you guys who does not maybe want to read everything on my blog and are interested in a specific topic, such as travels. From now on, you can simply click on the category you want to read about and then only post tagged in that category will show up for you! Remember, though, that some of my posts will fall under several different categories, for examle both "Travel" and "Lifestyle", but that's just the way I want it to be.
I also linked directly to my post about mental ill-health as a "Featured post" in the column to the left. This is to make it easy for everyone to find this post but also for you guys who visit and read my blog to remember my mental state and how I actually feel. Of course you are welcome to share that post if you feel like it. 
Besides this, I'm thinking about adding a sidebar furthest down on the blog, at the bottom, showing my favourite photographs, taken and edited by myself (e.g. no photos of me but taken by me).

So, what are my plans for the day?Well, I woke up litterally feeling like crap. I slept really bad the past night, worrying, and awoke with a headache. I had a nightmare where me and Pontus were in a mental institution, as patience, and he broke up with me. I got a psycosis in the dream and went furious,smashed every window of the bulding. When I woke up remembering the dream I thoughy about how my life would be if Pontus wasn't in it and that made me very sad. Stupid thing to make yourself think about, I know. I went up, had some breakfast, called my pshycologist to cancel this mornings appointment because I felt exhausted. Went to sleep for a few hours and then woke up by the sun shining. Layed down in the sun on my balcony, half-slept for an hour and then I felt better. 
I been up to the little centre of our suburb to do some grocery shopping and to collect a parcel I've been dying to get! It finally arrived! I got the text from DHL that it was ready for pick-up, just across the street, while I was doing my grocery shopping, that's what I call good timing! I show you a sneak-peek below, can you guess where it's from and whats in it? ;) 
I'm thinking about doing two separate posts, little mini-guides over Pula, Croatia, and Venice, Italy, after my trip there this summer. Where to stay, best place to eat, what to do and see and shop and so on. Would you guys like that? Haha, if not for your sake I do it for minem my memory is terrible and Iwant to go back to Venice again and to Croatia as well, but maybe to Dubrovnik next time. 
It looks as if my wish for one more week of summer warmth and sunshine here in Stockholm have come true! The weather is improving throughout the week and no-one could be happier than me! Maybe I go out to pick some blueberries in the forrest today, or at least go for a walk in the nice weather. But first - lunch! On today's menu is oatmeal with banan, fresh raspberries, cinnamon and sugar free sirup - yummie! 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar