måndag 1 augusti 2016

Evening walk around Visby's city wall


God kväll! Jag kom precis hem från en utsökt middag med underbart sällskap men mer om det i ett annat inlägg. 
Idag har vi även varit till Fårö och badat och solat. Vi åkte hemifrån huset här i Visby vid åtta-tiden imorse, var framme på stranden Sudersand på Fårö vid 10-tiden och åkte tillbaka hem runt halv fyra. Har fått ganska duktigt med färg idag, särskilt i ansiktet. Känns najs att grunda lite inför min och Pontus resa till Kroatien nu på torsdag. 
Härom kvällen gick jag och Pontus en promenad runt hela Visbys stadsmur. Vi gick genom Almedalen (där vi såg både andungar, svarta änder och en vit and) och jag köpte en mjukglass nere i hamnen. Gosade med en underbar, kärvänlig katt utanför muren gjorde jag också. Den slog följe med oss en bit på vägen innan den vek av. Nu ska vi ta och sova här, klockan är typ tolv, så jag säger god natt till er, sov gott! 


// Good evening! I just got back from a wonderful dinner with lovely company but more about that later on. Today we went to Fårö here on Gotland (you know the place where the famous Swedish movie director Ingmar Bergman lived and now his home is turned into a museum?), me, Pontus and Pontus' parents. We tanned and went for a swim or two in the ocean. The water felt nice but it's been pretty windy here today. 
The other evening me and Pontus went on a walk around Visby's city wall and through Almedalen (where we saw both ducklings, black ducks and a white duck) and I bought an ice cream in the harbour. I also cuddled with this gorgeous cat we met along the way. Visby is such an amazing, beautiful town <3 
Now it's past midnight here in Sweden and time for me to go to sleep. Good night, have sweet dreams! 











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar