onsdag 1 juni 2016

Visiting mommy and yesterday's outfit


Hej på er! Jag kom hem från gymmet för en stund sedan, hade en tidig tid på sjukhuset imorse så blev lite förmiddagsträning efteråt. Låg ute i parken en stund och solade när jag kom hem, vilade upp mig lite, skönt! 
Igår var jag hos min mamma som kom hem från Gran Canaria i måndags kväll. Mina systrar var där och mina systersöner också. Vi käkade kycklingsallad och till efterrätt glass med svenska jordgubbar, de första för säsongen - mums! Köpte med mig blommor till mamma i försenad morsdag present/välkommen hem-gest. Det finns en söt liten blombutik nära där mamma bor, dog verkligen för de underbara hortensior dom hade där! 
Jag gick även ut en sväng med vår hund, Olle (ja, han bor ju hos mamma men han är liksom familjens hund). Älskade lilla Olle, han är 13 år nu, fortfarande lika söt som när han var valp! 
Eftersom det var så varmt igår passade jag på att ha på mig min nya playsuit som jag beställde hem över nätet från Australien. Till den hade jag mina ballerinaskor, mice ballerina, från Marc Jacobs. Tyckte den lite rockigare stilen på skorna bröt av snyggt mot den ljusa playsuiten. Köpte skorna för två somrar sedan (såg att bland annat NK säljer dom även i år!) men har använt dom sparsamt, bara ett par gånger. Efter att ha gått lite i dom igår kom jag på varför dom typ bara stått i garderoben - skavsår! Klassiskt.... Varför får man alltid, alltid skavsår av nya såväl som gamla vår/sommarskor?? Som min vän Therese sa: "Jag har inte gått in mina sommarfötter så jag kommer få skavsår av mina vårskor". Haha, så roligt uttryck, så helt rätt! 

Hi there! I got back home from the gym a while ago, had an early appointment at the hospital this morning so did some workout right after that. I laid out in the sun for a bit after the gym, just rewinding. Yesterday I visited my mum, she got back home from Gran Canaria on monday evening. My sisters were there aswell as my nephwes. We had chicken sallad and for dessert ice cream and swedish strawberries, the first ones for the season, yummie! 
Since the weather was so warm and sunny I decided to wear my new playsuit I ordered from Australia. I paired it with my ballet flats from Marc Jacobs, mice ballet flat. The rockier style of the shoes went nice with the brighter playsuit. 











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar