måndag 6 juni 2016

Neutrals, Chloé and travel planning!


Glad nationaldag på er! Vad har ni för planer för att fira dagen? Jag brukar egentligen inte göra något stort av nationaldagen så därför är det kul att höra hur andra väljer att fira den :) Idag mår jag nog lite bättre så får se om jag och Pontus hittar på något.
Igår eftermiddag/kväll var vi hemma hos min pappa och hans tjej, Bibbi, tillsammans med min lillasyster och Bibbis barn och barnbarn. Pappa och Bibbi hade bett oss alla att komma över för att planera en utlandsresa. Nästa sommar ska vi nämligen åka till Kambodja allihop tillsammans! Hur kul är inte det!? Längtar redan sjukt mycket, kommer verkligen bli en så spännande resa, Bibbi och pappa har redan planerat så mycket: hur vi åker ner, vart vi ska bo, vad man kan besöka för platser och sevärdheter osv. Vi kommer bland annat bo på ett hotell vid namn Elefanthotellet (finns tyvärr inga elefanter där, hehe) som pappa och Bibbi bott på förut och det verkar hur mysigt som helst! Vi ska sen åka buss ner genom landet till huvudstaden och bo där ett par dagar innan vi flyger hem via Bankok. Alltså, så otroligt mycket tempel och grejer det finns att se och historiska platser att besöka, är så exalterad! Jag var ju i Thailand för sex år sedan, inte helt samma sak så klart och det var dessutom mer sol- och badsemester med en vän, medan Pontus aldrig ens varit i Asien. Kommer bli såååå spännande. Nu har vi fram till midsommar på oss att bestämma om vi vill passa på att åka vidare någonstans mer i Asien innan vi flyger hem från Bankok, för efter midsommar släpps flygbiljetterna för nästa sommar och då kommer pappa och Bibbi boka! 
Efter vi var klara med planeringen gick vi ut på en supermysig restaurang och åt pizza. Dagen till ära bar jag mina nya skor från Chloé tillsammans med den nya kjolen från Cubus jag fick häromdagen, en grå body, svart skinnjacka, armband från Juicy Coutoure som lillasyster gav mig och väska från Mulberry. Kände för att klä mig helt i neutraler, med en liten accessoar i färg. Pontus passade på att bära sin nya piké som han fick av min mamma, älskar färgen och den gör sig så himla fint på min älskling! 
Ha en underbar dag! 

Happy Swedish National Day! What are your plans for the day? Normaly I don't celebrate this day in any special way, hence it's nice to know how others celebrate this day :) I'm feeling a bit better today so maybe me and Pontus will make something out of this day. 
Yesterday afternoon/evening we went to my dads and his girlsfriend's, Bibbi, place along with my little sister and Bibbi's kids and grand daughter. Dad and Bibbi had asked us all to come over to discuss an upcoming travel abroad they wish to take us on and now it's settled: next summer we are all going to Cambodja! How great is that, I'm already super excited! Dad and Bibbi have been there before together so they've already planned where we are going to stay, how we'll get around in Cambodja, which dates we fly down and back home. We'll be staying at one hotel called the Elephant Hotel which seems so lovely and cozy, and then travel by bus down to the capital where we'll be staying at another hotel before we fly back home via Bankok. The flight tickets will be released in a month and the rooms at the Elephant Hotel are already reserved for us! I'm just like... WOW! I have been to Thailand before, six years ago, not quite the same, but Pontus has never been to Asia so it'll be an experience for us! 
After we were done with the planning we went out to a restaurant together. I wore my new Chloé shoes, the new skirt from Cubus I got the other day, a grey body, my black leather jacket, a pink bracelet with a golden heart my little sister have me and my Mulberry bag. Felt like dressing in neutrals, in love with neutral outfits at the moment. Pontus wore his new piké that my mum got him, I'm in love with the color and it suits my sweetheart so well! 
Have a wonderful day! 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar