tisdag 7 juni 2016

Celebrating the Swedish National Day


Igår var det ju Sveriges Nationaldag - grattis Sverige! Pontus och jag begav oss till Kungsträdgården och Smaka på Stockholm. Det var så sjukt mycket folk och långa köer till allt så det slutade med att Pontus köpte någon form av korv och så köpte vi varsin Bubbies och efter det promenerade vi vidare mot Gamla Stan. Köpte med oss jordgubbar hem som var helt utsökt goda. När vi kom hem var jag helt slut, inte så frisk som jag trodde, så mer eller mindre deckare framför tv:n. 
Vad tycker ni om min outfit från gårdagen? Måste slå ett slag för min underbara topp med spetsdetaljer, hittade den på H&M för ett par dagar sedan, sitter som en smäck! Kjolen är gammal, från Alice+Olivia, solisar från RayBan, väska LV och skorna från Chloé. Sedan är jag verkligen helt kär i mitt nya lilla armband från Juicy Coutoure som lillasyster gav mig, tycker det är så himla sött! 
Det blåste rejält igår och det finns ingenting som kan få mig på så dåligt humör som när det blåser och man är tillfixad - håret blir förstört, det flyger i ansiktet så jag ser inget, jag fryser och det är svårt att ta bilder. Dagens i-landsproblem, haha! Tur jag har en tålmodig fotograf a.k.a. världens bästa pojkvän <3 Han bar för övrigt sina nya vita skor som han köpte när vi var i Australien, de är så himla snygga och passar Pontus så bra. 

Yesterday was the Swedish National Day, on the 6th of june - congrats Sweden! Me and Pontus headed to Kungsträdgården and the food festival of Taste of Stockholm. It was so crowded and huge waiting lines to everything so we just got some Bubbies and Pontus got some kind of sausage and then we went for a walk towards Old Town, bought some delicious strawberries before we went on the metro. When we arrived home I was so tired I just about fel asleep in front of the TV, still a bit sick unfortunately. 
How do you like my outfit for yesterday? I adore the top, found it at H&M a couple of days ago and love it with all the pretty lace details. The skirt is an old one from Alice+Olivia, sunnies from RayBan, bag Louis Vuitton and shoes Chloé. I also have to comment on my cute little bracelet from Juicy Coutoure my sister gave me, it's so pretty! 
It was really windy yesterday and there is nothing such as a windy day that can throw me of my good mood, I hage it when it's windy! I get cold, your hair is messed up and blows in front of your face so I can't see properly and it's hard to take good photos. Luckily I have a very patient photographer who is able to put up with my bad mood, haha, a.k.a. my boyfriend - he really is the best! <3 Speaking of which, Pontus wore his new white shoes he got when we were in Australia. I like those shoes so much and they suit him so well. 













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar