måndag 9 maj 2016

Summer warmth, dance show and a new family member


Vilken värme! Jag klagar dock verkligen inte - är en sån person som älskar värme och hatar när det är kallt. Människor som väljer att resa till kalla platser har jag svårt att förstå (såvida man inte kommer från ett varmt land - men å andra sidan så lever man ju i kalla Sverige, haha), väljer värmen i alla lägen men alla är ju olika och med olika preferenser so no judgements! :) Sitter för tillfället i skuggan på balkongen och läser förra numret av "Stil", det är 25 grader (!) varmt här, varmare ute än inomhus. Älskar att ha balkong, det är ett extra rum på sommaren och otroligt värdefullt för oss som bor i en etta. Kommer typ bo här ute på balkongen om den här värmen håller i sig i sommar. 
Åh igår blev jag "moster"! Min mammas kusin i Australien och hans fru fick sitt första barn igår den 8:e maj, på Mors Dag (i Australien). En liten flicka som ser så bedårande ut på bilderna! Vill verkligen bara sätta mig på ett plan NU och åka dit! Igår var jag också på min lillasysters dansuppvisning. Hon är så sjukt duktig, snacka utstrålning på scenen, man verkligen ser att hon har roligt. Hoppas på att hon ska dansa orientalisk magdans nästa gång, har inte sett henne göra sådan dans ännu och jag som tycker magdans är så coolt! 

Is it hot outside today or what! Not complaining thouh - I'm that person who loves the warmth. Don't quite get why one would travel to cold places (unless you come from a really warm country, but then - I'm from cold Sweden, haha), I choose the warmth any day but everyone is different so no judgements! :) Right now I'm sitting outside in the shade on our balcony reading a magazine called "Stil" (style) and it's 25 degrees celsius, warmer outside than it is inside! Love that we have a big balcony, it becomes an extra room during summertimes, really precious to us since we live in a one-room studio apartment. I will litterally live out here if this warmth consists throughout the summer. 
Oh, yesterday I became an "aunty"! It's my mothers cousin in Australia and his wife that had their firstborn, a little girl. She looks adorable judging from the photos! I just badly wanna get my ass on a plane and get down there right NOW! Yesterday I attended my little sisters dance show performance. She is really good, has such a glow when she performs, one can truly tell she loves doing it. Next time I hope she'll do the oriental bellydance. I haven't seen her perform that and I love bellydance! 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar