onsdag 25 maj 2016

Gym session!


Hua, vilket hemskt väder vi fått idag här i Stockholm, 13 grader och blåsigt som sjutton! 
Jag kom hem från gymmet för en stund sedan. Har varit lite dålig på att ta mig dit senaste veckorna, inte direkt haft någon motivation och sen har ju vädret varit så fint och varmt. Då vill man inte precis tillbringa tiden inomhus på gymmet, istället har jag satsat på powerwalks och lite lättare övningar med kroppsvikten två-tre gånger i veckan. Men man glömmer liksom hur mycket bättre man mår när man tränat på riktigt, jag sover mycket bättre och känner mig så nöjd med mig själv när jag varit och tränat. Jag kör ju i princip enbart gym, främst med maskiner men även fria vikter, älskar speciellt övningar som antingen tar ordentligt på flera muskelgrupper samtidigt eller övningar som tar riktigt ordentligt på en stor muskel eller muskelgrupp, sådär så det riktigt bränner och man blir helt stel i musklerna ett tag efteråt. Idag blev det en och en halv timme med övre rygg, axlar och ett par övningar för benen. Nöjd tjej :)
Igår fick jag ett spännande paket som jag hämtade ut på posten, kanske visar jag i ett senare inlägg vad det var... Imorgon ska jag träffa Emma för en fika och fixa lite saker på stan samtidigt, måste inhandla några grejer till mitt födelsedagskalas nu på söndag. Nu ska jag dricka en kopp kaffe och äta en croissant (det är farligt att gå och handla efter gymmet när man är som hungrigast, lyckades dock motstå alla andra frestelser utom en liten croissant!) och läsa nya numret av Elle!

Jucks, what a dreadful weather arrived in Stockholm today, cloudy, 13 degrees celsius and windy, burr, so cold. Hope the weather takes a turn to the better for the up-coming weekend... 
I got back home from the gym a while ago. I had a hard time getting to the gym for the last two weeks or so, not quite felt any motivation whatsoever, besides, the weather has been sunny, warm and lovely and you don't feel like going to the gym indoors then to workout. Instead, I've been taking powerwalks and done some lighter workout with my body weight two or three times a week. But it's easy to forget how good real proper exercise is for my body, I sleep so much better after I've been lifting weights at the gym, not to mention how satisfied I feel with myself, haha. I basically only train weightlifting, mostly with machines but also with free weights in the gym, by myself. I love exercises that train different muscles or muscle groups simultainously, or exercises that train a large muscle really hard, so you feel the burn and the muscle gets stiff for a while after. Love that. Today I did an hour and a half, exercised my upper back, shoulders and some exercises for the legs aswell. Satisfied gal :)
Yesterday I got a parcel delivered that I picked up at my local postal office, exciting! Maybe I show you later what it was... Tomorrow I'll catch up with my girlfriend Emma over coffee, also need to run some errands in town. Have to do some shopping for my birthday party this Sunday. 
For now I'll enjoy a fresh cup of coffee, a croissant and the latest issue of Elle! 




(De tre senaste bilderna är från ett tidigare gympass, orkade inte fota nytt idag med samma outfit, hehe // The latest three pics above are from an earlier gym session, didn't have the energy to snap new ones today in the same outfit, hehe) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar