lördag 9 april 2016

Afternoon tea at Svenskt Tenn


Idag har jag varit på Svenskt Tenn för afternoon tea tillsammans med Pontus, hand bror och föräldrar. Pontus mamma har fyllt år och fick i födelsedagspresent att vi bjöd henne på afternoon tea och vi valde den på Svenskt Tenn. Ingen av har tidigare varit på den men kan säga att ingen av oss blev besviken! Vi tyckte alla snarare att det var över förväntan, mycket gott och välgjort. Sconesen var fortfarande varma och superfärska och smarriga. Atmosfären är så trevlig och mysig och ljudnivån bra, likaså priset. Kan verkligen rekommendera ett besök till Svenskt Tenns Tesalong! Dock måste bord bokas en bit i förväg då det lätt blir fullt. Efteråt gick jag och Pontus till Berzelii Park där han knäppte några bilder på mig med min nya telefon. Min iPone 5 höll på att ge upp så igår investerade jag i en ny iPhone 6S plus. På bilderna har jag på mig en topp från australiensiska Sportsgirl samt nya solglasögon, som också är australiensiskt märke, Quay. Byxor från Zara samt sex år gammal kappa från H&M. 

Today me and Pontus went to Svenskt Tenn along with Pontus parents and brother, to have afternoon tea and celebrate Pontus mothers birthday. Although Svenskt Tenn is a furniture and interior decoration store they are a bit famous for their afternoon tea and since non of us never been before it seemed like the perfect oppurtunity to try it out. We were all positively surprised as it exceeded our expectations. The scones were freshly made, so fresh they were still warm when they were served. The atmosphere was very cosy and tranquile. I definiteley can recommend a visit to Svenskt Tenn's tea salon! Afterwards me and Pontus strolled through Berzelii Park and he snapped some pics of me with my new phone. Since my old iPhone was about to give up I invested in a new iPhone 6S Plus yesterday. I'm wearing a top from australian label Sportsgirl, sunnies from Quay (also australian label), pants from Zara and an older coat from H&M. 


















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar