onsdag 23 mars 2016

Lunch at Ljunglöfska Slottet


Idag fick jag äntligen träffa min älskade mamma för första gången sedan jag kom hem från Australien! Hon hade bokat bord på Ljunglöfska Slottet för lunch. Jag har aldrig varit inne i detta lilla slott, endast passerat förbi det på utsidan under otaliga promenader. Det var den så kallade snuskungen Ljunglöf som bodde här med sin familj förr i tiden. Slottet känns lite som ett levande museum, man har behållit så mycket som möjligt av alla originaldelar, alltså inredning, tapeter, kakelugnar etc. I nästan varje rum låg en snusdosa, haha. Det var väldigt mysigt att strosa genom alla olika rum i den tre våningar höga byggnaden - och vilken utsikt över Mälaren! Maten var god, mamma och jag delade på en skagen smörgås till förrätt och åt sedan biff med potatisgratäng till huvudrätt. Jag har på mig ett set med top och byxor från Australiensiska Saba som jag köpte i Sydney, verkligen älskar detta set, så mjukt och skönt! Kommer leva i det under våren och sommaren...

Today I finally got to meet my beloved mum for the first time since I arrived back in Sweden. She booked us a table for lunch at the Ljunglöfska Castle. I've never been inside before, only passing by on the outside during walks. The castle feels like a live museum, with it's countless rooms on three levels. Most original parts from back in the days has been preserved, such as interior decorations, wallpapers, furniture etc. It has quite a view over the canal of Mälaren. The food was nice, mum and I shared a skagensandwich for starters and then had their beef for maincourse. I'm wearing a set with a top and pants from Australian brand Saba. I bought it in Sydney. Really love it, imma live in this set throughout spring and summer...

























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar