söndag 10 januari 2016

Winterwalk

Vi har så otroligt vackra naturområden hos oss och så fina promenadstråk, som jag tidigare visat upp här på bloggen i dess sommarprakt. Det är minst lika vackert på vintern, nu när snön har kommit. Här är lite bilder från när jag och P var ute på en vinterpromenad tidigare i veckan: 



Som ett vykort ute! Den här dagen var det strålande solsken och minus 12 grader. 


Vi har massa änder som "bor" vid bryggorna nedanför slottet hos oss. Djurvän som jag är tog jag på mig uppdraget att se till att dessa små plattfotade underverk ska överleva vinterkylan! Under två veckors tid var jag nere och matade dom nästan dagligen. När det var som allra kallast när köldknäppen kom räknade jag till trettio änder och ca tjugo sothöns! 


När jag skulle utfodra dom dagen efter att dessa bilder togs hade hela fjorden frusit igen och det fanns inte en fågel så långt ögat kunde nå! Snyft, dom har flyttat till öppet vatten för vintern är jag rädd. 


Ovan ser ni mig på trappen till vårt lilla slott, iklädd ny kofta från Odd Molly och min mammas gamla kappa som är från 60-talet! Helt otroligt att den fortfarande hänger med och att den passar mig. Jag är så glad över alla gånger jag övertygat mamma om att inte slänga den! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar