tisdag 12 januari 2016

Bodega de Silvana

För en månad sedan var jag och åt på en brasiliansk restaurang tillsammans med delar av familjen. Tänkte berätta lite om den restaurangen och visa några bilder! 



Min pappa sa att han ville boka in bland annat mig och Pontus för en kväll på restaurang, julbord. Så ni kan ju ana hur hysteriskt roligt jag tyckte det var när pappa sen berättade att han nu hade bokat bord på en brasiliansk restaurang, haha!

Detta restaurangbesök blev emellertid (och inte föga oförväntat) tusen gånger bättre än ett vanligt, traditionellt restaurang-julbord! Alltså, vilken mat! Hit MÅSTE ni gå! De erbjuder något för både köttätare och vegetarianer (riktigt bra vegetarianskt, många rätter): allt från filé mignon, brasilianska tapas, oxfilé, vegetarisk lasagne med mycket mera. Deras brasilianska piroger är grymma! Kan inte nog lovorda denna restaurang! 


All mat lagas av ägarinnan, som restaurangen även fått sitt namn från, Silvana. Hon är den enda kocken och allt tillagas på beställning. Inredningen var även den något annorlunda och udda: 



Det är en väldigt liten, intim restaurang och väldigt populär! Här måste man boka bord i förväg. Det är i princip alltid fullt på fredagar och lördagar. Fördel: de har faktiskt take away! 


Restaurangen ligger på Kungsholmen, på gränsen mellan Kungsholmen och Birkastan, vid Karlbergskanalen (mitt emot Karlberg). Fråga mig inte om adressen, men googla namnet på restaurangen så bör det komma upp. Som sagt, jag rekommenderar verkligen minst ett besök hit! 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar