måndag 25 januari 2016

Australia here we come!

Det är knappt så att jag själv kan tro att det är sant! Men äntligen, efter tjugo år, återvänder jag till Australien! 

Bildkälla: länk

I helgen var jag och Pontus och köpte resan och vi flyger ner om exakt en månad. Det är helt galet! Verkligen en dröm som går i uppfyllelse för mig! 

Jag var fem år, nästan sex, när jag var där första gången. Då åkte jag ner med min mamma, mina systrar och min storasysters vän, efter att mormor gått bort. Mormors bror, min mammas morbror, levde i Australien, vilket var anledningen till att vi for ner dit. Jag minns hur vi matade papegojor med honung på skorpor på altanen där de bodde, helt underbart! Mammas morbror gick dessvärre bort för ett år sedan, men hans fru och barn - mammas kusiner - bor i Sydney. Det är dom som jag och Pontus nu ska hälsa på, samt även familjevänner som bor en bit längre uppåt kusten. Dessutom är mammas ena kusins fru med barn så jag kommer få en syssling! 

Bildkälla: länk


Vi flyger ekonomiklass med Emirates via Dubai och kommer börja med att bo på ett hotell i Sydney centrum de första nätterna. Därefter har vi inte planerat boendet ännu men det finns massvis av hotell, motell och vandrarhem. Har ni några tips på bra boenden så kommentera gärna! Har redan fått ett par tips av vänner som nyligen varit där :) 

Bildkälla: länk

Det ska verkligen bli skönt att komma bort från den svenska kylan, slasket och mörkret. Tänk att få möta värmen, en ny kultur, ett nytt djurliv, solen, varmt vatten, äta god mat, se nya sevärdheter, åka på äventyr... Hela resan är ett enda stort äventyr! Tänk att få se koalor, kängurur, krokodiler, varaner... Och att få göra denna fantastiska, speciella resa tillsammans med mitt livs kärlek, min själsfrände, är obeskrivligt. Det känns så overkligt, jag tror inte jag kommer fatta det på riktigt förrän vi är framme. Nu återstår att antingen hitta någon jag kan låna en riktigt bra kamera av eller att köpa en själv. Ska man åka på sin livs resa måste man ju ha en bra kamera att kunna dokumentera den med, en iPhone räcker liksom inte då, haha. Låt nedräkningen börja! 

Bildkälla: länk

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar