söndag 23 mars 2014

Soliga promenader, Djurgården och middag

Vad mina fötter och ben värker! Har inte gått så mycket som jag gjort denna helg på jag vet inte hur länge! Men skönt som sjutton! Det började med att vi, Pontus och jag, gick ut till Djurgården och tillbaka hem igår i solskenet. Vi promenerade förbi Ladurée på Östermalm. Har aldrig någonsin ätit macaroons! Deras skyltfönster är så otroligt vackra och inspirerande och går man in i butiken föreställer jag mig att det skulle vara som att gå in i Marie Antoinettes egna bageri, hade hon haft ett (det kanske hon hade?)!







De har nu ett samarbete med Nina Ricci. Älskar Ladurée askarna! Dessvärre var det sådan kö och jag hade ingen aning om vad jag skulle ha, så vi gick därifrån utan sötsaker. Får bli en annan gång istället :)

Ute på Djurgården så åt vi på Blå Porten, där det var smockfullt med människor. Jag tog, som typ alltid, deras mumsiga lammfärsbiffar! 

Sedan traskade vi hemåt igen. På kvällen hade vi romantisk middag, lagade kalvytterfilé med sötpotatispuré och lingonglaze. Mmmm! Han kan allt laga mat han, min kille! ;) Efter middagen kom Pontus vän med sin tjej över och vi satt och drack rödvin, mousserande och åt ost och kex och hade det sjukt trevligt! 

Nu är det filmtajm! Kommer ett inlägg om händelserna från idag senare eller imorgon om ni vill hålla er uppdaterade :)  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar