måndag 17 februari 2014

Spa-produkter

Så, när vi var på Selma City Spa i lördags, så köpte jag med mig ett kit med deras spa-produkter. Meningen medkitet var att använda det på spa't, i bastun, vilket jag totalt glömde bort när vi var där. Givetvis går det lika bra att använda hemma, och det går även att köpa med sig full-size produkterna hem. 



Älskar speciellt deras Eco Refresh Face Toner, Eco Foot and Leg Revival, Eco Hair Repair och Eco Body Energy Scrub, som omedelbart känns uppiggande efter jag duschade! Har verkligen på senaste tiden börjat uppskatta spa-produkter som tar hand om en. Det finns så många olika typer, inte bara sådana som ska lugna och få en att stressa ner, utan även sådana som ökar blodcirkulationen och piggar upp och ger ny energi! Min absoluta favoritscrub är som jag tidigare visat i ett inlägg Sakura Scrub från Rituals. 

Medan vi ändå är inne på favoriter, så kan jag visa er några andra jag har! 



Uniqe One är en spray som är verkligen helt otrolig för håret! Du sprayar det i fuktigt hår, i längderna, och fönar eller låter håret lufttorka. Det har 10 unika egenskaper, bland annat gör det håret anti-statiskt, värmeskyddar och gör det mycket, mycket, mycket lenare, glansigare, lättare att reda ut, starkare och reparerar håret. Jag som har så långt hår får ofta problem med trassel, mitt hår blir annars flygigt och väldigt statiskt elektriskt. Har testat många, många andra produkter som inte hållit vad de lovar eller fungerar hyfsat. Men inget har någonsin kunnat mäta sig med denna spray! 

Smashbox Photo Finish Primer - behöver den någon ytterligare presentation? Helt klart den bästa primern på marknaden. Fungerar dessutom perfekt att lägga litet över det färdiga sminket, för att matta ner om du får blank hy under dagens gång.  

Dior Diorshow Maximizer är den bästa primern för ögonfransarna, som gör att mascaran har bättre fäste, att fransarna blir längre och fylligare. Jag använder Diorshow Extase över för bästa fransarna. Klumpar aldrig och smular definitivt inte under dagen! Perfekt om du som jag använder kontaktlinser! 

Slutligen - foundationen! Många prisar i.d. Bare Minerals, men den går inte hem hos mig. Jag har upptäckt Youngblood! Mycket bättre täckningsförmåga, inte lika mycket glitter och skimmer, bättre för hyn! Inga parabener och inte djurtestat! Jag använder Mineral Rice Setting Powder som grund och har sedan Natural Mineral Foundation i färgen Honey över. Blir en perfekt bas :) Säljs på Sephora. 

Nu ska jag vila upp mig, är hemma sjuk då jag blev dålig redan i onsdags i förra veckan men dessvärre blev sämre nu i söndags. Har dukat upp här hemma: 



;) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar