söndag 16 februari 2014

Clarion Hotel Sign och Selma City Spa

Den här helgen spenderade jag och Pontus tillsammans på Clarion Hotel Sign. De hade ett specialpaket över denna helg,Valentine, eftersom det var just Alla Hjärtans Dag i fredags. 

Vi anlände till hotellet, där vi började med att åka upp till plan 8 där Selma City Spa är beläget. Vi började med varsin 25 minuters aroma massage som var ljuvlig och verkligen välbehövlig! Därefter slappade vi i deras relaxrum, där det fanns färsk frukt, i fåtöljer som gungade fram och tillbaka från topp till tå. Det kändes som man var på havet och jag höll på att somna. 

Sen åt vi i deras spa-café. Jag tog deras mix sushi, som kan ha varit en av de godaste sushi jag ätit någonsin, den överträffade verkligen mina förväntningar! 

Efter det badade vi i deras utomhuspool! Utsikten på 8:e våningen var storslagen! Även om det var 33 grader i vattnet, så var det bara 2 grader i luften och det blåste ganska rejält, så vi stannade inte i så länge. Kan bara tänka mig att ligga och slappa i en solstol där med en drink i handen och klarblå himmel på sommaren! 

I alla fall. Sedan gick vi och bastade, innan vi avslutade med ett glas champagne! Dessvärre fick man inte ta bilder där, vilket ju visserligen är förklarligt - meningen är ju att man ska koppla av och kunna vara sig själv. Sedan strosar ju alla runt i badrock och badkläder :) Här kan ni i alla fall se lite bilder över spa't med deras utomhuspool: http://www.cityspastockholm.com 

Sen checkade vi in på vårt rum! 





















Det var beläget på 6:e våningen, med utsikt över parken och staden runt omkring. 

På kvällen gick vi sedan ut och åt, för att sen bara slappa på vårt hotellrum och dagen efter vakna upp till en överraskande bra, god och ekologisk frukostbuffé! 

För er som missade deras särskilda, förmånliga Valentine-paket, misströsta inte! De har flera liknande som ni hittar här: http://www.clarionsign.se/hotellerbjudanden.aspx

Jag kommer uppdatera mer imorgon med detaljer från middagen med mer, men nu ska vi titta på film här hemma och mysa! God kväll! 

1 kommentar: