söndag 6 maj 2012

Shoppingtur och en kilometer loppismarknad!

Idag var jag med min mamma på den en kilometer lång gatuloppisen på Karlbergsvägen i Birkastan. Dock kom jag dit rätt sent, den började redan vid elva på förmiddagen och jag kom dit halv tre... tog lång sovmorgon... Så vet inte om det hade funnits mer och roligare grejer där innan, men jag tyckte inte den var en sån där jätte hit om jag ska vara ärlig. Var en sväng in på Acnes typ "outlet" butik också, vid Sant Eriksplan. Hittade en jättefin 60-tals inspirerad vit kappklänning/jacka för 2300 som jag gärna velat ha, men försöker spara nu till min födelsedag så jag kan köpa mig min väska, samt till resan senare i sommar/höst, så den fick hänga kvar på galgen i butiken :( Kommer drömma om den inatt...

Sedan åkte jag in mot mer centrala stan, T-centralen närmare bestämt. Skulle en sväng in på Åhléns City och köpa några basic-saker jag behövde: 



 
Gillar verkligen Leave-In Sprayen från Aussie! Och Styling Powder från Björn Axén är jättebra att grunda håret med, då jag har ett sådant glatt hår som det är svårt att skapa volym i. Avsminkningen från Formula 10.0.6 doftar gott med :) Just ansiktsvattnet från Clarins har jag inte testat tidigare, tänkte jag skulle ge det en chans, och de visade sig dessutom ha den på extra bra pris på Åhléns så jag slog till! ;) 

I rulltrappan upp från tunnebaneperrongen hör jag någon som ropar mitt namn - då är det Karro i andra rulltrappan, på väg ner! Så hon vände och åkte upp igen, och så tog vi en spontanfika på John Chris! 



 
Förresten, om ni vill följa mig på instagram, så heter jag maylinns där. Där lägger jag upp bilder med en gång också, lite andra bilder än vad som hamnar här på bloggen med ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar