tisdag 24 april 2012

Ledig dag

Sitter här framför datorn och knaprar After Eight, så sjukt gott, finns ingen godare mint choklad! Idag har varit en ledig dag! Har varit hos min optiker på Östermalm för att hämta nya linser - såååå skönt att kunna använda linser igen istället för glasögon! Och högklackade skoooor! Har inte vågat gå i det när jag haft glasögon, för glasögonen är så pass smala så ser typ inte mina fötter och marken då jag går, såvida jag inte går med huvudet helt nerböjt, vilket ju ser sjukt ut! Måste skaffa nya glasögon...



Mötte upp Jojjo för en snabb mini-shoppingtur följt av en fika på John Chris: 



Mumsig bakad potatis med skagenröra

Vi satt och skvallrade lite, kollade in en viss killes bilder på facebook och skvallrade lite till och garvade. Skönt att träffa Jojjo igen, var så länge sedan, då jag varit både sjuk och jobbat!
 




Absolut älskar Diors mascara Diorshow Iconic, den är bäst! Har varvat lite med både Helena Rubenstein och nu senast YSL, men jag kommer alltid tillbaka till Iconic i slutänden. Den sitter bäst, gör mina fransar längst, smular inte och när man haft den en tid och den börjar bli lite väl tjock och trög, så är det  bara att ha i en droppe vatten så blir den som ny igen! Får alltid komplimanger om hur långa ögonfransar jag har när jag använder Diorshow Iconic. Älskar dessutom att Dior kör sådana här duo-förpackningar emellanåt - den här vändan får man med en  minimascara av Extase, tidigare har det varit små läppstift och mini-ögonskuggspaletter med fem färger, till samma pris :) 

Vad gäller eyeliner så använder jag Colourful Eyeliner från Isadora, som funkar bra. Hade tidigare en eyeliner från ett märke som hette Beguine, men har inte lyckats hitta den igen, tror inte den finns i Sverige? Den var i alla fall bäst! Får kanske ge mig ut på nätet och leta efter den... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar