tisdag 3 april 2012

Funderingar...

Energitjuvar. Sådana som tar ens energi, som tar mer än vad de ger, vad man känner att man får tillbaka. Det är väldigt uttröttande. Man blir så ledsen liksom. De inser inte heller att de är sådana. Så, vad göra för att se till att de inte stjäl ens energi, koncentration, uppmärksamhet etc? Kanske inte ge lika mycket tillbaka? Själv backa ett steg? Låta dem ta initiativet? 


Har som sagt haft en hel del att fundera på på senaste tiden. Detta är ytterligare en tanke som dykt upp, som jag insett. Jag ger för mycket. Jag bryr mig för mycket. Tänk vad mycket enklare det vore om man bara hade en knapp att trycka på för att stänga av det, hur många gånger har man inte önskat det! Sen kan man sätta på det igen, när man känner sig mogen för det och har tid. Ja, den som uppfinner en sådan borde helt klart få Nobelpriset... önska och fantisera kan man ju alltid :p Ingen långsiktig lösning dock kanske... 

Pratade med min vän Maria i telefon igår rätt länge. Det är alltid så givande att prata med henne! Hon är allt annat än en energitjuv :) Hon vrider på saker, ställer det på sin spets, ifrågasätter, instämmer och ger en en hel del att fundera över, hon får verkligen igång tankeverksamheten, otroligt smart tjej! Hon vill driva en framåt, och hennes ständiga fråga är: "Så, vad är planen?" Hon sa just det dock: varför bryr du dig så mycket? Himla bra fråga... får ju inte tillbaka lika mycket som jag ger... min energi börjar tryta nu, time to make up my mind... kanske dags att ändra mina prioriteringar? 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar