måndag 12 mars 2012

Autokorrekt, behöver jag ens nämna det?

Haha, skulle skriva och skicka iväg ett mess nyss, skrev in ordet "blogg" och skickar, ser sedan att autokorrekt ändrat till "blotta"... Många goda skratt man får sig åt autokorrekt, som den gången jag råkade skicka iväg ett sms till mamma och ordet "jag" av någon anledning blev ändrat till "kåt"! Hm... Både mor min och jag fick oss ett riktigt gott skratt!

Har ni läst på sidan felsms.com någon gång? Människor som skickar sms till fel personer? Man får sig ett riktigt gott skratt, kan jag lova! In och läs, in och läs! Jag råkade göra den missen en gång... Höll på att smsa med två personer samtidigt, varav bådas namn började på M, och sms-trådarna alltså låg precis under varandra. Ni vet hur det är när man har touch på sin mobil, ibland råkar man komma åt på fel ställe... vilket jag gjorde i det här fallet... 
     Sms:et skulle till min tjejkompis, och handlade om en kille som jag lackat lite på (som jag då dejtade), där jag skrev något i stil med att "nu sa han det här, men så har han plötsligt ändrat sig, ÅÅHHH blir så trött, han kan typ ta sig!". Får snabbt tillbaka ett svar, och tänker att "Vad konstigt, min kompis brukar inte svara så fort?" . Öppnar messet och ser svaret: "Haha, kom lite fel va? :)" och förstår ingenting alls... tills jag ser att det är killen som jag pratat om som svarat, och inser då mitt misstag - jag har råkat skicka messet som skulle till min tjejkompis till honom istället! 

Jag kan ju bara säga att jag faktiskt dog av skratt själv åt detta, just för när jag varit inne och läst på felsms, så har jag alltid tänkt att, "Vilka klantskallar, något sånt skulle jag aldrig kunna göra, skicka till fel person !" Tji fick jag!  Killen och jag i fråga sågs några gånger till, men dejtar inte längre, men det är en helt annan historia... :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar