söndag 28 januari 2018

Weekly update


God kväll på er! Hoppas ni har haft en bra helg. 
Själv mår jag som jag förtjänar idag. Eller, nja, en sanning med modifikation kanske. Är supertrött och bakis. Tröttheten beror främst på utmattningen och att jag har överansträngt mig, att jag är bakis beror på - ja, ni vet och det förtjänar jag, ha! 
Igår var Natalia och Eric över hemma hos mig och Pontus. Vi gick på dubbel-dejt! Först åt vi tapas på restaurang (minns inte namnet på stället, det var helt okej men inte mer än så) och därefter gick vi och bowlade. Jag är rätt kass på att bowla men det var faktiskt riktigt roligt igår! Berodde nog på det trevliga, underbara sällskapet också :D
Efter bowling gick vi hem till oss och satt och drack bubbel, snacksade cheese balls och pratade. Vad jag älskar att vi bor så himla centralt, det går liksom att promenera till restaurangerna och Ball Breaker och sen är det 5 minuters promenad hem bara! 
Idag har det rullat på i 1 km/h här hemma. Har iallafall varit och hämtat ut ett paket med en kofta som jag beställde från Cos. Superfin, får visa den i bild vid ett senare tillfälle! Fyndat på rea, precis som toppen och bh:arna i bilden nedan. Jag älskar att shoppa på rea! Sminket (allt från Nyx) var dock på fullpris men Nyx är ju ändå så billigt och bra! 
Här hemma håller Pontus på att göra hemmagjord glass och vi ska käka pizza till middag sen och se en film. Jag längtar redan till imorgon för då kan jag gå till gymmet igen! Har ju börjat träna sedan två veckor tillbaka, börjar bli varm i kläderna nu och känna av endorfinerna och faktiskt redan se resultat av muskler på armarna <3 
Nu ska vi försöka hotta en film vi kan se senare ikväll. Ha en fin söndagkväll kära ni! 


// Good evening, dear readers! I hope your weekend is going well. 
So, yesterday me and Pontus went dubble dating with my friend Natalia and his friend Eric and we had so much fun! We started with tapas at a restaurant I can't remember the name of (it was Okay but no more than that) and after that we went bowling. I really suck at bowling, ha ha, but I went pretty good last night - I came in 2nd best after Natalia (and I'm usually 2nd worst, ha!). I think I enjoyed it so much due to the great company because otherwise I usually get bored after about half an hour (or maybe it's 'cause I suck at it!).
After the bowling was done we went back to mine and Pontus's place for some snacks and drinking some bubbles. I truly LOVE the fact that we live so central these days - everything is within 5 minutes walking distance around us: restaurants, bowling, grocery store etc. 
Today I'm exhausted tho. I'm feeling my fatigue syndrome even more today due to the fact that I've over achieved the last couple of days. So today has been a really slow pace. At least, I managed to go and collect a package at the postal services. I ordered a lovely ribbed cardigan from the Cos sale. I love shopping on the sale! The Calvin Klein tee and the bras belowe I bought on sale this past Friday. The makeup was all bought full price but hey - Nyx is pretty low priced anyway! 
Tonight will be pizza and movie night at home. We're trying to figure out what movie to watch right now... 
Have a great Sunday evening, loves! 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar