söndag 14 januari 2018

Pretty window displays


Om det är något jag verkligen tycker om så är det vackra skyltfönster. Några av de stora modehusen går all in på att dekorera skyltfönstren till sina butiker, där sparas det inte på krutet! 
När jag var ute på stan förra helgen blev jag överlycklig när jag fann inte bara ett utan två underbart, söta inredda skyltfönster.
Louis Vuitton gjorde nyligen ett designsamarbete med konstnären Jeff Koons (mannen som tidigare designat den gigantiska ballonghunden, om ni sett den?) och för att marknadsföra kollektionen har Louis Vuitton låtit dekorera sina skyltfönster med bland annat en stor gyllene kanin i klassisk Jeff Koons design. Alltså, hur söt är inte denna kanin som knaprar på en morot? 
I Pradas skyltfönster står det just nu en urgullig rosa robot i människostorlek. Jag blev helt kär i den roboten, önskar så att jag kunde få ta med den hem och ställa den i mitt vardagsrum som en del av inredningen! Vi som har grått och rosa tema i vårt vardagsrum. Kanske, om jag är tillräckligt snäll i år, att tomten ger mig den mindre varianten av roboten - den finns nämligen att köpa som nyckelring att hänga på väskan... 


// If there is one thing I adore it's pretty window displays. Some of the big high end fashion houses really go all in on window displays and I was thrilled when I came across not only - but two wonderful window displays here in Stockholm while out and about last weekend. 
Louis Vuitton recently did a collection of bags and accessories together with artist Jeff Koons (the man who preciously done the artwork of a giant red baloon dog, if you've seen it?) and to promote said designer collaboration the Louis Vuitton boutique at Birger Jarlsgatan decorated their windows with big baloon like art by Jeff Koons. How cute is this shiny golden bunny nibbling at a carrot? 
Another great window display is done by the Prada store. They have decorated one of their windows with an adorable, human sized pink robot wearing golden boots. I just wanna take that robot with me home and place it in my livingroom! Fell totally in love with it! Maybe if I'm nice this year Santa might bring me the smaller version of this robot in the form of a bagcharm... 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar