måndag 22 januari 2018

Fashion Week Stockholm - Busnel show


Igår drog Fashion Week Stockholm FW18 igång. Två gånger per år, i januari respektive augusti, anordnas fashion week där olika svenska och skandinaviska designers visar up sina nya kollektioner för kommande säsong. Modevärlden ligger alltid en säsong före, det vill säga att kollektionen som visas i början av det nya året avser höstens/vinterns mode, och de kollektioner som visas i början av hösten avser kommande vår/sommar.
Denna gång är Grand Hotel utgångspunkten för modeveckan. Jag hade turen att vinna platser till Busnels visning och tog med mig Christine! Detta var min allra första stora modevisning och det var superkul att vara på plats och uppleva allt från väntan innan till visningen och till snacket efter. Att spana på och inspireras av alla chica fashionistor med deras personliga stil - det kändes som ett modemecka! 
Före visningen tog jag och Christine oss varsitt glas champagne och slog oss ner i baren på nedervåningen. Själva visningen ägde rum uppe i Spegelsalen (som har fantastiska takmålningar och dignande enorma kristallkronor!). Jag filmade och sände visningen live via instagram. Missade ni detta men vill se visningen så ligger videon uppe på min Facebook-sida, My Life by Malin. 
Lustigt nog hamnade jag intill en av mina instagramvänner, Amina. Vi har inte träffats i verkligheten tidigare men chattat en del på instagram, men vi kände genast igen varandra. Så himla roligt, Amina visade sig vara en riktigt gullig, glad, sprudlande personlighet! 
Efter visningen stötte jag ihop med två andra instagramvänner, systrarna Frida och Anna. Jag hade chattat med Frida innan om att mötas upp, vi har inte heller träffats i verkligheten tidigare. Både Frida och Anna var urgulliga, söta tjejer, väldigt varma personligheter! Visst är det underbart när verkligheten överträffar ens förväntningar? Vi passade på att ta lite bilder tillsammans inne på den underbart vackra toaletten på Grand (seriösa badrums-goals här!) innan det var dags för mig och Christine att röra oss hemåt.
Man kan lugnt säga att mitt intresse för mode, stil och elegans har fått en extra skjuts i och med detta evenemang och jag kan bara hoppas på att få inbjudning/ar till höstens visning!  

Top - COS / Skirt - COS / Over the knee boots - & Other Stories / Bag - Mulberry / Bracelet - Hermés 

// Yesterday marked the start of Fashion Week Stockholm FW18. Twice a year, in January and August, fashion week is arranged in Stockholm. Swedish and sometimes Scandinavian designers and fashion houses show their up-coming collections on the catwalk. Fashion is always one season ahead of current season, mening collections showed in the beginning of the year is what will hit the stores during fall/winter and the collections showed during fall is for the coming spring/summer.
This time, Grand Hotel is the main arena for fashion week. I was lucky enough to win two seats (well, standing up "seats") to the Busnel fashion show and I took Christine with me! This was my first ever real fashion show and it was so exciting! I loved the wait before the show, meeting instagram aquaintances such as the lovely Amina and the adorably cute sisters Frida and Anna. And, of course, not to mention the show itself was amazing! I live sent the show on my instagram @aswedishfashionista but in case you missed it and still want to watch it, I posted the video to my Facebook page, My Life by Malin. 
At the fashion shows it is always extremely interesting to see what all the visitors are wearing. It's almost impossible to be over dressed! As to the question - what the heck was I going to wear! 
I felt like wearing something elegant bit still fun, something that represented me and my own personal style. Hence, I went with my favourite color - orange. To balance it out I wore a shiny top in champagne color and elegant, timeless jewelry such as my little diamond stud earrings along with the diamond and gold rings I always have on. 
Have you yourself ever been to a fashion show? I would love to hear more about it! 
As for me, my thirst for fashion and style and elegance has been renewed and I can only hope to be successful enough to be invited to the coming shows during this fall. 

























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar