tisdag 21 november 2017

Weekend brunch and Sunday stylish


I söndags vankades det brunch med tjocka släkten på Enskede Värdshus. Min mamma fyller år imorgon och bjöd således in oss för att fira henne med en utsökt, delikat måltid! 
Dagen till ära passade jag på att inviga min nya kavaj från J.Lindeberg, som jag fyndade på deras sample sale för ett par veckor sedan. Körde genomgående randigt då även byxorna är randiga.
Måste tillstå att brunchen på Enskede Värdshus förmodligen är den bästa jag varit på. Det fanns så oerhört mycket att välja på - allt från de klassiska tillbehören så som ägg, bacon, korvar, potatisgratäng, sallad till rotfrukter i ugn, melon och annans, anklever, kantarell krustader, pannkakor, våfflor, revbensspjäll med mycket mer. Och vilket efterrättsbord sedan! Tårto, créme brulé, mandelflarn och mina favoriter: havrebollar och marängswiss! 
Förra helgen var den sista som den klassiska brunchen serverades, nu är det julbord som gäller ett tag framöver, men jag vill verkligen rekommendera Enske Värdshus brunch! 

Blazer - J.Lindeberg / Top with sleeves - H&M (old) / Pants - Zara / Shoes - Zara / Belt - Gucci 

// Last Sunday my family celebrated my mum's birthday with brunch at Enskede Värdshus. 
I'd never been there before but I was not disapointed! Actually, I must say it's the best brunch I ever been to in Stockholm! There was sooo much food, different kinds of food, all exquisite! And the dessert table is not to be joked about - my, oh, my! Just look at the photos above. 
Since this was a birthday celebration I decided on dressing up a bit and wore my new blazer I got at the J.Lindeberg sample sale for the very first time. In fact, I went all in for stripes, since my pants are striped too! Matching green with red might seem bold in any other context but for Christmas. But, no - I love breaking fashion and style rules and personalize an outfit! That's what called personal style, ya know ;) 
Anyhow - I truly want to recommend this place for brunch to all of my friends, family and readers out there! I doubt you'd be disapointed! 



































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar