måndag 2 oktober 2017

Windy days in black and white


För ett par veckor sedan skrev jag i förbigående i ett inlägg här på bloggen att jag inte är särskilt förtjust i att klä mig i färgen svart. Normalt sett kan jag tycka att svart är ganska tråkigt och väldigt intetsägande, ett "safe card" i garderoben, vilket i sig ju inte är fel - men nu lever vi i Sverige där merparten av oss klär signi svart och många plagg massproduceras i svart. Lite trist, kan tyckas.
Hur som haver! Jag bestämde mig för att utmana mig själv på denna front, med att jag nästan aldrig klär mig i svart alltså. Detta är en av lookerna, den andra kommer upp senare i veckan. Måste säga att jag trivdes väldigt bra i denna outfit, den övervägande delen svarta kläder till trots. Det blir alltid lite lättare när man adderar en ljusare färg närmast ansiktet, eller i detta fall en svartvit mönstrad skjorta. Sedan kunde jag ju inte låta bli att addera lite färgklickar - ni känner ju mig! - i två av mina favoritkulörer, nämligen orange och rött! 

Shirt - Whyred / Pants - Topshop / Shoes - Zara / Jacket - Vila (old) / Bag - Mulberry / Bracelet - Hermés 

// A few weeks ago I wrote briefly in a post here on the blog that I don't like the color black when it comes to clothing and that I don't care too much for wearing black. I feel it can be rather boring (mostly since I live in Sweden where 90% of the population wears black för at least 8 months a year... or so it feels like at least), a "safe card" in the wardrobe - which of course is nothing wrong in itself. We all meed basics in our wardrobe. 
Anyhow, I decided on taking up the challenge I created - unintentionally - for myself by starting to incorporate a little bit more black clothing items in to my outfits every now and then. In this post I present to you the first result! What do you think? 
I actually felt rather comfortable wearing this black and white (mostly black) outfit! But, then, you know me - I had to add some color to this outfit by some accessories. Orange and red - two of my favourite colors. 








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar