måndag 16 oktober 2017

Weekly plans


Hej måndag och ny vecka! Är ni taggade? Det är faktiskt jag!
Denna vecka händer det mycket roligt och jag tänkte dela med mig av hur min planering i stora drag ser ut. Jag har en aktivitet inplanerad nästan varje dag - mycket, kan tänkas, för någon som är sjukskriven för utmattningssyndrom! Ja, det tycker jag med. Eftersom jag satsar på att komma igång med arbetsträning nu under hösten, vilket innebär att jag faktiskt kommer vara aktiv och göra något (läs: arbeta) varje vardag så vill jag börja värma upp kroppen och sinnet redan nu. Förbereda mig på att orka hålla igång i förväg - men inte för mycket! Vi pratar om 2-3 timmar per dag här. 

Nedan ser ni planeringen för min vecka. Om ca en halvtimme kommer det upp ett nytt inlägg här på bloggen så kika in igen då! 


Monday: Möte med kontaktperson och arbetspsykolog
// Meeting with a contact person and a work therapeut

Tuesday: Hälsa på hos min äldsta vän för lite catching up och bäbis-mys!
// Visit to a friends place for some cathing up an some lovely
cuddles with her newborn babygirl!

Wednesday: Kaffe-dejt med min bästis Karro, wiho!  
// Coffee date with bestie Karolina, yay!

Thursday: endagskurs i arbetslivsträning
// A one-day course focused on getting back to working life

Friday: träffa mamma och besök hos optikern för att prova ut nya glöasögon
// Meet up with mommy and visit the optician to try out new glases

Saturday: eventdags! Ska på en rolig tillställning med Christine - längtar så!
// Attending a fun event with Christine! Oh, I'm so excited!

Sunday: inget särskilt inplanerat (tack och lov!) 
// Nothing in particular planned (thank goodness!)

// Hello Monday and new week! I have a lot of things going on this week, mostly fun stuff, and I thought it would be fun to share with you guys how my week look! I have something planned almost every day - which is a lot for someone on sickleave for fatigue syndrome! However, since I'll be starting with my working excercise later on this fall (if everything comes together as I hope it will!) to get back to an ordinary working life, it means I have to get my body and mind somewhat prepared for whats to come. That way, by "warming up" in advance, so to speak, I will hopefully prepare myself for what is to come. I'm not talking about doing huge things, just something that will take up my time for 2 or three straight hours. 
Anyhow, you see my schedule for the week above. In half an hour or so a new post is going live here on the blog, be sure to check in later on today.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar