fredag 13 oktober 2017

Streetstyled and catwalking in the city


Detta inlägg innehåller adlinks // This post contains adlinks


När jag var inne i stan med Christine häromdagen passade vi på att ta dessa bilder vid Sergelfontänen. Körfältet intill är ju avstängt för bilar så det var perfekt att stå där och fota. Varför inte göra något skoj och kreativt med en annars rätt så tråkig kuliss, liksom! 
Snacka om att jag kände mig som begreppet "streetstyle"personifierat i min outfit - ullkappa, rosa hoodie, rosa keps, svarta byxor och röda klackar. Ska aldrig mer underskatta en hoodie, det var helt underbart att mysa ner sig i denna och att fälla upp huvan som skydd mot den isande vinden. En annan favorit i min garderob för tillfället är byxorna, som ni säkert har sett i ett par inlägg nu - sååå fruktansvärt sköna och stretchiga! Just nu har detta märke (klick) massvis med snygga byxor som jag gärna lägger vantarna på!
Idag är det fredag förresten, kära ni! Helg igen. Veckorna går så fort! Ska ni göra något roligt eller spännande denna helg? Själv har jag bara lite lösa planer men i eftermiddag ska jag möta upp med en vän jag inte träffat på länge så det ser kag fram mot mycket.
Ha en fin fredag kära ni! 

Coat - Filippa K / Hooded sweater - Champion {similar one here!} / Pink velvet cap - here (click) / Pants - Topshop {similar ones here!} / Shoes - Zara / Bag - here (click) 

// The other day when me and Christine was in town we had a little photoshoot together at Sergelfontänen. The drivers lane next beside it is closed off to traffic so it turned out to be the perfect spot for some photographing. We turned the fountain in to out own catwalk, haha. But why not make the most out of an otherwise quite boring backdrop.
I felt like I incorporated the meaning of the word "streetstyle" wearing this outfit. I'm never gonna underestimate a good hoodie again! It was so nice to flip the hood up to shield from the harsh blowing winds. Another favourite item in my wardrobe currently are these super soft, stretchy pants you've probably seen in a few of my posts by now. I'm living in them, they're so comfy! This brand has a lot of nice looking pants at the moment!
You guys, today is Friday! Another weekend is coming tomorrow, am I the only one feeling like the weeks are just flying by at a raging speed? Do you have anything in particular you're gonna do this weekend? I have some loose plans but this afternoon I'm meeting up with a friend of mine I haven't seen for awhile, so I'm excited about that. 
Have a happy Fri-yay! 











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar