torsdag 12 oktober 2017

Layering pt. 3


Den senaste veckan har det verkligen skett en förändring i vädret och stoppning temperaturen. Vi har gått från 17 grader till omkring 7 grader och blåst, molnigt och regn. 
Nu är det dags för de tyngre, varmare lagren av kläder att åka fram. För min del innebär detta tjocktröjor, långärmat och kappor. 
En trend i höst är att bära sin klänning över byxor. Jag minns när detta var "inne" när jag gick i högstadiet men hur fult jah då tyckte det var. Tänk vad ens stil förändras med åren och hur mycket mer praktiskt man börjar tänka ju äldre man blir, haha! Klänning över byxor - det är ju en perfekt värmande kombo för vårt klimat här i Sverige! Jag kommer definitivt leta igenom min garderob här hemma och flyttlådorna på vinden i jakt efter fler klänningar och byxor som jag kan kombinera tillsammans! 

Coat - Filippa K / Turtleneck sweater - Weekday / Dress - Alice and Olivia / Pants - Topshop / Shoes - Zara / Bag - Coach 

// Over the last week there's really been a change in the weather and a huge drop in the temperature. We've gone from around 17 degrees celsius down to around 7, windy and grey and cloudy. It's time to bring out them heavy clothing items to withstand the cold sweeping in across Sweden. 
For me it means putting on long sleeved knitted sweaters and wool coats. A trend this autumn is wearing your summer dress together with your pants. I remember the last time this was "trend", when I went to middle school - and I hated the trend. 
Just imagine how mich your perception of style changes over the years and how much more practically you start to think regarding dressing as you get older, haha! A dress over a pair of pants is the ultimate layering for keeping warm here in Sweden! I'm definately gonna go through my closets and storage up on the attic, looking for dresses and pants to match together. 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar