lördag 14 oktober 2017

Funky Friday style and aw with Hannah

Inlägget innehåller adlinks // This post contains adlinks


Att bära färg och kombinera färg och mönster är något som jag älskar. Färgglada plagg har kommit att bli lite av ett signum för min stil. Det som är så otroligt roligt med mode och stil är att man kan verkligen leka loss och prova sig fram - möjligheterna är oändliga och det ges verkligen plats för ens kreativa ådra! 
Just detta var något som jag diskuterade med min vän Hannah när vi möttes upp över ett glas igår eftermiddag. Hannah och jag har rätt så olika stil och hon menar att hon aldrig skulle kunna bära upp en sån här färgglad/mönstrad outfit - men jag håller inte med! I min värld tror jag att vem som helst kan göra det - man måste bara hitta plagg som passar ens egen kropp och göra outfitten till sin egen genom att addera olika typer av detaljer. Hannah, darling, du som är så vacker skulle absolut kunna bära upp denna outfit <3 Vad tycker ni förresten om Hannahs fuskpälsjacka? Jag har själv spanat på den ett bra tag och är såååå sugen på att klicka hem den! Ni hittar jackan här (klick). 
Idag ser det ut att bli en lugn hemmadag. Jag är fortfarande förkyld - någon riktigt seg 3-veckorsförkylning som tydligen går runt nu, såklart jag ska få den, haha! Ja, ja, det finns trots allt värre öden!
Hoppas ni mår fint, kära läsare, och så får jag önska er en trevlig lördag! 

Coat - Filippa K (similar one here!) / Jacket - here / Blouse - Ralph Lauren / Jeans - H&M / Boots - & Other Stories (on sale now!) / Bag - here / Bracelet - Hermés 

// Wearing color and combining colorful items of clothing with patterns of different kinds is something I truly love. It sort of has become a signum for my style, I would say. What I love about fashion and style is that it's a great way to be creative - the possibilities are endless! Don't be afraid to experiment - it's encouraged within this industry! 
This was just one of many topics I discussed with my friend Hannah when we met up yesterday for a drink. Me and Hannah have quite different styles and while she ment that she could never get away with wearing an outfit like mine here, I beg to differ. I'd say anyone could! You just gotta find clothing that is right for your bodytype and make the outfit personalized by adding details. Hannah, darling, you would look smashing in this outfit! By the way, how do you guys like Hannah's gorgeous faux fur jacket? I've been thinking about getting it for myself for quite awhile now. You find the jacket here (click)! 
Today will probably be a slow day on my behalf. My cold is still going strong - ugh, some kind of 3 week long virus is going around. Typically I would catch it, of course, haha. Well, well, there are a lot of worse faiths! 
I hope you are doing great, dear readers, and I wish you a happy Saturday! 













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar