tisdag 3 oktober 2017

Five facts about me



God morgon tisdag och hej på er! Jag ser att jag fått en del nya läsare här på bloggen - superkul och varmt välkomna hit! Hoppas ni ska trivas och titta in med jämna mellanrum - jag uppdaterad två-tre gånger i veckan. Profilen på min blogg är inom stil och mode samt livsstil, med tips på allt från outfits till restauranger och caféer, roliga events i Stockholmsområdet samt emellanåt skönhetstips med mina favvoprodukter; samt resor och reseguider. Känn er fria att utforska min blogg via kategorierna i sidebaren till vänster, ni kan också få reda på mer om mig genom att klicka på min profil under mitt namn här uppe till vänster. 
För såväl er nya läsare som er gamla "veteraner" tänkte jag att det kanske skulle vara roligt för er att lära känna mig lite bättre. Här nedan följer därmed fem fakta om mig. Happy reading! 


- Jag bor i Stockholm, är född på Östermalm (Gärdet) men uppvuxen mestadels i Söderort. Sedan tre år tillbaka bor jag ute i Bromma tillsammans med min pojkvän, Pontus, och min vovve, Roffe, en söt liten taxblandning.

- Jag drömmer om att ha ett badkar. Kanske en konstig dröm att ha för vissa, men jag absolut älskar att ta ett bad - det är lyx för mig! Att sjunka ner i varmt vatten som omsluter hela ens trötta kropp, njuta av doften från en god badbomb och känna texturen från badskummet i handflatorna, ha en stund helt för sig själv... ja, det är verkligen underskattat med vad ett bad kan göra för sinnet.

- För tillfället är jag sjukskriven på grund av utmattningssyndrom. Tanken är att börja komma igång med arbetsträning nu under hösten/vintern. Jag har varit helt sjukskriven sedan december 2015. 


- När jag går på caféer, finare restauranger etc så lägger jag alltid märke till vad för tvål som används inne på toaletten. Kanske en konstig sak att notera, haha, men en viktig detalj för mig. Det vittnar om hur mån stället är att få sina gäster att känna sig välkomnade och omhändertagna. Fin, väldoftande, dyr handtvål är lyx för mig (och något jag är dålig på att köpa till mitt eget hem) - favoriten är från Aesop. 

- Apropå dofter, när vi ändå är inne på det spåret! Några av mina favoriter är den av nyklippt gräs och doften efter sommarregnet (jag är ett tvättäkta vår-och sommarbarn, försommaren och sommaren är mina absoluta favvoårstid). Och koriander! Mm, älskar doften (och smaken) av koriander. 


// Good morning Tuesday and hiya guys! I noticed I've got some new readers here on the blog, how exciting! A warm welcome to you, hope you'll find my blog interesting and stop by every now and then! I update my blog two-three times a week, sometimes more often. The profile of my blog is pretty wide but I focus mostly on style and outfits and lifestyle, such as what cafées and restaurants to visit, fun events and things to see and do in the Stockholm area, and inbetween beauty tips and recommendations. I take you with me on my travels and occassionally I post travel guides. Feel free to browse the categories in the left hand sidebar or read more about me under the small image of me to the left, next to my name. 
For you new readers aswell as for my old loyal ones I thought it would be fun to get to know me a bit better. Hence, here are five facts about me. Happy reading! 

- I live in Stockholm, Sweden. Although I was born on Östermalm, Gärdet, I grew up mostly south of the city, in the suburbs of Söderort. Three years ago I moved to the western suburbs and now I live in Bromma together with my boyfriend, Pontus, and my little dog, Roffe, a dachshund mixed breed. 

- To have a bath tub of my own is one of my smaller dreams. It might seem weird to some, I know, ha ha, but I just love taking a bath. To sink down in to the warm water, beneath the fluffy, deliciously smelling foam is like butter for the soul. One gets a piece of alone time, just to relax and let the mind go blank. It's a form of luxury for me. 

- Currently I'm on sickleave from my work. Back in december 2015 I "hit the wall", as us Swedes say, and since then I'm suffering from fatigue syndrome. The plan for now is to slowly start getting back to work during fall/winter season. 

- Whenever I go to a fine dining place, like for brunch or dinner, I always notice what kind of soap is used in the restrooms. This, also, I know, might seem funny or weird, haha, but to me it's a sign that shows how much the place really care about it's guests. Expensive brand soap is also a luxury to me (and something I myself is very bad at when it comes to what soap I use in my own home) - my favourit kind is from Australian brand Aesop. 

- Speaking of scents - some of my favourite ones when it comes to the natural ones surrounding us are: the smell of freshly mowed grass, the scent of summer rain (yes - I love spring and summer above all) and the scent (and taste) of coriander. 












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar