måndag 25 september 2017

Sunday Funday


Gårdagen förde med sig underbart soligt sensommarväder. Jag passade på att vara utomhus en del: hann med två långa hundrundor, päronplockning, svanbeskådning och en massa hundgos och -bus. Dessutom besökte jag och Pontus katthemmet i Vällingby, som hade öppet hus på eftermiddagen. Är så sugen på att skaffa en kompis till Roffe - vovve eller kisse! Känns dock svårt just nu, med tanke på att vi bor så litet och min begränsade ekonomi. 
Pontus slet i ett par timmar med kvällens middag medan jag tog igen mig på soffan - fortfarande väldigt slut i kropp och knopp efter den gångna veckans kurs på Södersjukhuset. Till middag avnjöt vi tacos, men långt ifrån den vanliga svenne-varianten. Här pratar vi långkokt  kött som puttrar i Coca Cola i timmar, två olika sorters hemmagjord guacamole med äpple och egengjord pico de gaio och tortillas till det. Hett men supersmarrigt! 
Idag vilar jag upp mig hemma inför veckan och passar på att ta igen lite bloggande. Kolla in här igen i eftermiddag för att se vad jag hade för mig i lördags och se glimtar ur mitt hem.
Ha en fin måndag! 


//Yesterday brought with it wonderful sunny weather and temperatures well above average for the season. I took advantage of what's probably the last summer warmth for this year and spent as much time outdoors as possible. This included two long dogwalks, picking wild pear, swan encounters and a lot of puppy playtime. In between, me and Pontus visited a local cat shelter in Vällingby on their open-house day. I really want to get my dear little Mr. Snuggles, a.k.a. Roffe a furry little friend - cat or dog. It's a bit difficult at the time being, though, considering we live in such a small apartment and my financial is a bit stretched from being sick for such a long time. We'll have to see about that. 
While I got to rest up on the couch after the days adventures, Pontus prepared dinner for the evening: tacos made off slow cooked meat in Coca Cola, two different kinds of homemade guacamole with apple and pico de gaio, and tortilla bread. Hot but super super yummie! 
I'm taking this Monday to curate myself and rest up, catching up on blogging and maybe watch a movie. Check in later for a post regarding a prize I won in a contest and see what I was up to on last Saturday, aswell as glimpses from my home. 
Have a lovely Monday! 








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar