torsdag 14 september 2017

Layering pt. 2, H&M Studio AW17 pre-view and coffee with a friend at Wiener Caféet


Igår sen eftermiddag mötte jag upp med Natalia efter hennes jobb för en fika/middag i stan. Vi satte oss på Wiener Caféet, ett av mina favvoställen, där det var ganska folktomt och jättelugnt och skönt. Vi diskuterade allt från våra förhållanden till glasögon och en eventuell resa till Polen i framtiden. 
Medan Natalia åt en quiché var jag inte så jättehungrig och knaprade därmed på några scones och drack te. 
Framåt sju-tiden rörde vi oss upp mot Hamngatan och H&M's butik - det vankades nämligen förhandsvisning av deras nya Studio AW17 kollektion! Jag var snabb att knipa en plats när inbjudan gick ut och anmälde mig +1.
Måste dock säga att jag blev lite besviken på kollektionen. Alla plagg var bara svarta, vita eller i trist grå eller brun färg med vitt tryck. Endast två ynka färgklickar i form av en rödvit sjal och en brunröd plastig kjol. Nej, alldeles för mycket svart, svart, svart. Varför är vi svenskar så himla tråkiga och vill ha alla våra kläder i svart? Nog för att det är en praktisk färg men det är en så trist, deprimerande färg. särskilt under vintermånaderna. I mitt tycke iallafall. Håller ni med eller inte? Tacka vet jag färg, mönster och färgklickar - det är ju såååå mycket roligare och intressantare.
Apropå färg, så bar jag en väldigt färgglad outfit igår. Byggde ihop den på principen lager på lager: morfars gamla vita frackskjorta, en orange stickad väst från House of Dagmar (Pre-Fall 16) över och en skinnpaj som sista lager. Ja, svart skinnjacka går alltid hem, det är ett sådant klassiskt nyckelplagg. Till detta bar jag mina blå silkesbyxor och röda stövletter. Ta-daa! Till och med en av de manliga kyparna på Wiener Caféet gav mig komplimanger för de snygga byxorna, det ni! 

White shirt - grandpa's old one // Vest - House of Dagmar / Leather jacket - Vila Clothing / Pants - By Malene Birger / Shoes - Zara (in store now!) / Bag - Mulberry / Bracelet - Hermés 

// Yesterday late afternoon I met up with my friend Natalia for a coffee or a dinner. We went to Wiener Caféet, one of my favourite cafées. While Natalia had the quiche lorráin I had scones and tea since I wasn´t very hungry. 
Around seven o'clock we walked up to Hamngatan and towards H&M. They where having an event to pre-view their new Studio AW17 collection. I was pretty fast to respond when I got the invitation, ha ha, so I got one of the places to view it before it was released for everyone today. 
But I have to say I wasn´t very impressed with the colection. Everything was just in boring colours: black, black and black, some white and a hint of grey and brown. Only two tiny splashes of color. What is up with us Swedes and our love for the color black in clothing, ha ha? I mean, yes, it´s a pretty convienient color but so dark, boring and depressing - especially worn during wintertime. Agree or disagree? I much rather prefer color and patterns. 
Speaking of colors, I wore a pretty colorful outfit yesterday. Worked on the basics of layering, since the weather forecast predicted it would be pretty cold during the evening. 
The white, long shirt is a mensshirt and it belonged to my grandfather. Over the shirt I wore a knitted top and then a leather jacket. And I even got a compliment for the pants I wore from one of the male waitors at Wiener Caféet - I love it when compliments come from an unexpected way. 


























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar