onsdag 13 september 2017

In shiny silk and luxurious velvet


Från titeln på detta inlägg kan ni säkert gissa vilka mina favoritmaterial att klä mig i är? ;) 
En sak som jag älskar med höstsäsongen är att man kan bära boots och stövlar igen. Dessa over-knee stövlar i sammet är en ren dröm och fyndades på & Other Stories rea i vintras. Sammet är för övrigt ett material jag länge haft svårt för (upplevelsen härrör från en sammetströja jag bar i mellanstadiet och en känsla motsvarande den att dra naglarna mot en griffeltavla när jag strök handen över densamma tröjan) men under senaste året kommit att älska igen. Dessutom känns materialet sammet så lyxigt på något vis. Och som jag skrev i föregående inlägg så är jag just nu head over heels förälskad i allt som har lyster i sig. Det, om något, har dessa sammetsdrömmar till stövlar och även silkestoppen från Ganni (även den fyndad på en bloppis, för ett år sedan). 


// From the title of this post you guys might be able to guess what my favourite materials are at the moment? ;) 
One thing I love about fall season arriving is to wear boots. These over-knee boots in black velvet is a dream come true and was found on sale at & Other Stories last winter. Velvet is, by the way a material I've come to love recently, as recent as over the past year, as a matter of fact. I used to hate velvet, ha ha, remembering a hooded, light blue velvet sweat top I wore while in middle grade school. The feeling of putting my palms across the velvet fabric made me shiver like when one drag their nails across a blackboard, uhhhhg. 
Nowadays, I love velvet. It has such a luxurious feel to it and at the moment I am obsessed with anything shiny and lustrous. 
The green polo top in silk I'm wearing in these photos is equaly shiny and amazingly comfortable. A bargain made on a blogger sale a year ago.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar