måndag 4 september 2017

Dressing for fall - layering part 1



Idag har hösten dundrat in med full kraft! Regnet öser ner utanför as we speak, det är grått, kallt och blåsigt.
Igår var vädret någorlunda bättre men ändå väldigt höstigt. Med höstsäsongen och vintern kommer också nya möjligheter att klä sig - jag pratar varma, mysiga tröjor, snygga boots och lager på lager. 
Så länge temperaturen ligger över 14, 15 grader föredrar jag att klä mig i kjol eller klänning eftersom jag trivs bäst i det. Att bära en t-shirt eller exempelvis långärmad tröja under en klänning är ett stylingtips, addera en jacka över och du har en enkel lager-på-lager look för sensommardagar eller tidiga höstdagar. 
Att bära en tjocktröja, sweatshirt eller stickad tröja under en klänning är också en kombo för något kallare dagar, så som jag när här. Tanken var att addera en jeansjacka över för ytterligare ett lager men den lyckades jag tyvärr springa hemifrån utan igår. 

Knitted merino sweater - Rodebjer / Dress - Whyred / Sneakers - Jimmy Choo / Bag - Mulberry / Bracelet - Hermés 

// Today autumn roard in over is with full force. The rain is pouring down outside, it's windy and grey and cold. 
With the fall season arrives new possibilities for dressing in layers, something I'm coming to appreciate more and more. While the temperature stayes above 14 degrees celsius I still prefer to dress in skirts or dresses. Wearing a t-shirt or longsleeve beneath a dress is an easy but instantly chic way to style an outfit in layers for those late summerdays or early fall days. Another combo I adore is to wear a knitted sweater under the dress - cosy level 100! The idea with this outfit was to add an cropped jeansjacket over but I managed to walk out the door when leaving home without it.











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar