söndag 2 juli 2017

Birthday bash for Pontus


Min älskling fyllde ju år tidigare i veckan och igår firade vi honom med pompa och ståt! Pontus föräldrar bjöd in till kalas i sin vackra lägenhet och de bjöd på champagne, hemmagjorda snittar och små tapas - allt hemmagjort och bara så mumsigt! - och två olika sorters tårtor. 
Även min familj var inbjuden: mamma, pappa och hans tjej Bibbi, min storasyster Sanna och hennes kille Andreas, mina systersöner Leo och Adrian, min lillasyster Frida och hennes kille Harry. 
På vägen hem till Pontus föräldrar passade vi på att ta lite bilder på mig, har nämligen en ny jacka och nya klackar som jag inveg dagen till ära. Klänningen däremot har några år på nacken. Den är verkligen sååå varm, svettades som tusan inomhus sen för det var mycket varmare dagen till ära än vad väderleksrapporten sagt! Det är också anledningen till att jag inte bär denna underbara neongula tweedklänning oftare. 
Nu ska vi äta för maten är klar! Lite senare ska vi se filmen "Killing Fields" om Kambodjas historia under Pol Potts styre, inför vår resa till Kambodja - tänk att om två veckor är vi äntligen där, jag är sååå exalterad! 
Hoppas att ni haft en fin helg,
Xx 

Jacket - By Malene Birger (on sale now!) / Dress - MSGM (old) / Shoes - Tiger of Sweden (previous season)

// Earlier this week my Pontus turned 27 years and this Sunday his family and mine got together to celebrate Pontus. His parents invited us all to their lovely home and served champagne, tapas and cake. Besides me and Pontus and his parents my mum, dad and his girlfriend, my sister Sanna and her boyfriend Andreas, their kids Leo and Adrian, and my little sister Frida and her boyfriend Harry were also attending. 
On our way to Pontus parents apartment we shot some photos of me, since I wore my new jacket and a pair of new heels for the first time. The dress is a couple of years old and it's so warm! I was sweating while inside, the weather turned out much warmer than what was expected. 
Now dinner is ready here at home! Later on we'll watch the movie "Killing Fields" about the history of Cambodia during Pol Potts regime. Can't believe I'll actually be there in two weeks - so excited! 
Hope you guys had a wonderful weekend,
Xx
















My loyal little companion who follows me around like a tail - Roffe















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar