tisdag 16 maj 2017

Sunday at Wiener Cafét


För er som läst min blogg ett tag har det nog inte undgått att jag är väldigt förtjust i Wiener Cafét som ligger på Biblioteksgatan här i Stockholm. Lokalen är så vacker, i mitt tycke, med dess höga tak, kristallkronor och trädetaljer och stora speglar. Maten och fikat är riktigt god, även om priset här är något högt (55 kr för en latte, hmmm). För att inte nämna platsen somkafét är belägen på, som gör det utmärkt för så kallad "people watching", något jag älskar (inspirationen och idéerna man kan få av att titta på andra människor är oändlig!). 
I söndags tog jag och Pontus en fika här. Wiener Cafét har öppnat sin vackra uteservering men eftersom temperaturen var åt det lägre hållet i söndags eftermiddag valde vi att sitta inomhus. 
Jag provade på en nyhet på fikamenyn: tiramisú bakelsen. Den var god men som kyparen sa - mer chokladig än originalefterrätten tiramisú. 


// Those of you who been reading my blog for a while might know by now that one of my favourite cafés in Stockholm is Wiener Cafét, located on Biblioteksgatan. The food and cakes here is very good, the atmosphere is nice and I do love the interior of this place - high ceiling with chrystal chandelieres, wooden serving desks and big mirrors. Not to mention the location of the place, making it ideal for people watching, something that I love doing (the inspiration and ideas one might accuire by studying other humans is endless!).  
Last Sunday me and Pontus went here for a latte. I went for their new tiramisú cake aswell. It was nice but as the waitor said - fairly more chocolaty than the original dessert. 









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar