torsdag 22 december 2016

Dinner w/ bf, mum and the puppy


För ett par dagar sedan bjöd min mamma ut mig och Pontus på söndagsmiddag på restaurang Grodan, som ligger bakom Sturegallerian. Hit får man även ta med sig hundar så lille Roffe fick följa med och fick till och med sin egen fåtölj att sitta i. Dock hade han lite svårt att koppla av i den nya, spännande miljön och ville helst fara runt som ett jehu och undersöka allt och hälsa på alla, hundar såväl som människor.
Jag beställde viltwallenbergaren som kan vara den godaste Wallenbergare jag någonsin ätit - kan helt klart rekommenderas! Pontus tog samma sak och min mamma åt Biff Rydberg där oxfilén var så himla saftig och fin. Till detta drack vi ett fantastiskt gott rödvin, måste se om jag kan hitta det på bolaget för himlans vad gott det var! 
Stämningen här denna kväll var väldigt lugn och behaglig (förutom Roffe då som flög runt som ett litet yrväder, haha. Fast han är alltid tyst, skäller aldrig) och ljudnivån väldigt låg vilket är skönt. Gillar starkt den avslappnade stämningen i loungedelen där vi satt. Ja, hit vill jag definitivt gå igen. 
Hur sjukt är det förresten att det är julafton nu på lördag? Jag har ingen som helst julkänslani år, har inte brytt mig om att julpynta alls heller. Känns nästan overkligt att det är jul. Men julmaten och att träffa familjen ser jag väldigt mycket fram emot! 


// A few days ago my mum invited me and Pontus out for Sunday dinner at restaurant Grodan (The Frog). At this restaurant dogs are welcome aswell so little Roffe tagged along and even got hos very own armchair to sit in. Although, Roffe was more interested in running around, exploring the new environment and wanted to greet everyone, dogs and man alike. 
I had the Wallenbergare (a juicy big meatball kind of dish served with potato puré and lingonberry), this one was made up from game and it might be the most delicious one I ever had. Pontus had the same and my mum had the Biff Rydberg where the tenderloin was magnificent. We ordered a bottle of red wine to drink and I really enjoyed the wine. I have to see if I can find it at System Bolaget. 
The atmosphere at Grodan during this evening was very tranquile and nice, something I very much appreciate. I truly like the relaxed, laidback atmosphere of the lounge area where we sat. Yup, this is a place I want to come backe to.
By the way, how weird is it that it's already Christmas this Saturday (or some of you guys out there celebrate it on Christmas Day, Sunday the 25th, right?). I am in no Christmas spirit what so ever this year which is odd since I always loved Cheistmas. I haven't even put up any decorations at home this year. It almost feels surrealistic that it's Christmas. But I do however look forward to seeing the whole family and spend some time with them, aswell as all the food, mmm - I love Christmas food!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar