söndag 6 november 2016

Almost winter ready!


Ja, vintern drog ju in med full kraft med sitt snöoväder helt plötsligt. Är ni redo för vintern? Mentalt är jag det iallafall :) Klädmässigt - nästan!
Dessa bilder togs i torsdag, innan snön och den kallare temperaturen bestämde sig för att dra in över land Svea. Jag hade precis varit och införskaffat nya handskar i en burgundy färg (ser mer brun/lila ut på bilderna dock). Annat än det skulle jag behöva en mössa eller gärna en hatt - var och provade olika hattar häromdagen - en ny halsduk (spanat in mig på fina från Rodebjer eller Acne, en annan favorit är den rosa från Louis Vuitton men vet inte om jag vill lägga så mycket pengar på en halsduk ens om jag sparar...) och ett par nättare vinterstövlar skulle vara att föredra framför de bruna läderstövlarna jag har på bilderna här. 
Vad tycker ni om hattarna jag provade? Färgmässigt, modell? Tanken är att hatten ska gå att bära tillsammans med kappan från Filippa K, som jag har på mig här. Eftersom jag har ganska litet huvud får inte hatten vara för stor eller ta över för mycket. Har än så länge bara hunnit kolla hos H&M, Zara och Åhléns. Tips mottages gärna men har ingen lust att lägga något större belopp på en hatt :) 


// Well, winter has come to Sweden quite suddenly. Are you guys prepared? Mentaly, I am :) Clothewise - almost! 
These pics were taken last Thursday, before the snow and winter arrived. I just bought these lovely burgundy colored gloves (they appear slightly more brown/purple in the pics). Other than that I'm in need of a beanie or a hat - actually tried out a few hats the other day - new winterscarf (my favourite ones are from Rodebjer or Acne, or the pink one from Louis Vuitton but I don't know if I would spend that amount of money on a scarf...) and a new pair of winter boots other than the heeled brown ones I'm wearing in these photos would be to prefer. 
What do you guys think of the hats I tried on? I want it to go well together with the coat from Filippa K I have on in these pics but without taking over the entire outfit completely. I have a rather small head. What color and model should I go with? So far I only been to H&M, Zara and Åhléns on my hat-hunt so I'm gladly accepting any tips you have! 










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar